کد خبر: 02030028418
راه و مسکن

ساماندهی کامیون های حامل و خطرناک به راهداری واگذار شد

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با اجرای طرح نظارت دقیق بر حمل و نقل مواد خطرناک تانکری، حمل و نقل در منطقه ویژه پارس جنوبی ساماندهی و ایمن سازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بابک طالبی طی بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی بر لزوم رعایت دقیق قوانین و مقررات حمل و نقل مواد خطرناک تاکید و با توجه خطرات احتمالی بر حمل اینگونه مواد گفت: روزانه تعداد قابل توجهی تانکر حامل مواد خطرناک در منطقه در تردد می‌باشند و با اشاره به حوادث پیش آمده برای تانکرهای حامل مواد خطرناک در کشور همسایه تصریح کرد: اتفاقات پیش آمده در کشور افغانستان زنگ خطر را برای حمل و نقل مواد خطرناک در ایران نیز به صدا در آورده و با عدم اجرای ضوابط حمل و پیش بینی و پیشگیری لازم وقایعی ناگوار در پی خواهد داشت.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام آمادگی این سازمان برای ساماندهی تانکرهای در انتظار بارگیری و حمل مواد خطرناک در منطقه افزود: با مشارکت شرکت‌های حمل و نقل، آموزش‌های لازم در این زمینه برای رانندگان منظور و بر جریان بارگیری و حمل نظارت دقیق اعمال خواهد شد.

در این دیدار همچنین ایرج خرمدل مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی بر لزوم ساماندهی ناوگان تانکری حامل کالاهای خطرناک تاکید کرد و افزود: ایمن سازی روند بارگیری تانکرها و کاهش زمان انتظار رانندگان موقع بارگیری حمل و نقل مواد خطرناک به عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم حمل و نقل اینگونه مواد در منطقه، از اولویت برنامه‌هاست.

وی گفت: تمام ظرفیت موجود جهت ارائه آموزش‌های لازم برای متصدیان بارگیری و اجرای دقیق مقررات حمل و نقل مواد خطرناک در منطقه ویژه را به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی به کار خواهیم گرفت.

طالبی در ادامه سفر خود به استان بوشهر همچنین از شهرک حمل و نقل کالای عسلویه بازدید و با نمایندگان انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل عسلویه دیدار کرد.

وی در این دیدار بر تعامل بخش حمل و نقل خصوصاً تشکلهای صنفی با مسئولان منطقه ویژه انرژی و اقتصادی پارس جنوبی به عنوان منبع مهم تولید بار در استان بوشهر تاکید کرد و بیان داشت: در راستای جلوگیری از فرار بار و افزایش توان نظارتی بر ناوگان، تعامل هر چه بیشتر بخش حمل و نقل جاده‌ای و منطقه ویژه ضروری است.

رشد ۱۷ درصدی حمل جاده‌ای کالاهای اساسی در سال گذشته

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین در دیدار با فعالان صنعت حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: علی رغم شرایط و محدودیت‌های به وجود آمده با شیوع ویروس کرونا، در ۲ ماه ابتدایی سال جاری نسبت به سال گذشته رشد بیش از ۱۷ درصدی حمل کالاهای اساسی را شاهد بودیم که رانندگان این سربازان اقتصادی کشور، توانستند به وظیفه خود عمل کرده و این مهم را به انجام برساند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا