کد خبر: 11020024479
روزنامهسلامت و رفاه

شروع روند نزولی کرونا در ۱۹ استان

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه روند نزولی بیماری کرونا در ۱۹ استان شروع شده است، اعلام کرد که ۶ استان از جمله استان تهران هنوز به قله بیماری نرسیده است.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امروز(شنبه) جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهوری و تمامی اعضا برگزار شد. در این جلسه مروری بر وضع بیماری در دنیا داشتیم. تاخت و تاز ویروس‌های جهش‌یافته در سراسر دنیا وجود دارد درکشور هندوستان با توجه به افزایش بیماری، این کشور از پذیرش بیمار ناتوان است و آرزو می‌کنیم بتواند سرو سامان بگیرد.

وی ادامه داد: در موج چهارم غالب بیماری از نوع ویروس انگلیسی بود و بیش از ۸۰ درصد بیماری از این نوع ویروس بود. این ویروس کشور انگلستان را به زانو درآورد. این ویروس در کشورما با سرعت در حال افزایش است اما خوشبختانه با همراهی مردم به ویژه اصناف و کسبه،  آثار و شواهد خوبی را مشاهده می‌کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در ۲۵ استان وضع بیماری به ثبات رسیده است اگرچه میزان بیماری هنوز کم نیست اما روند افزایشی متوقف شده است.همچنین در ۱۹ استان روند نزولی بیماری شروع شده و در ۱۰ استان به اوج بیماری رسیده‌ایم و امیدورایم طی این هفته و هفته آینده روند ثبات و نزولی در این استان‌ها نیز آغاز شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: متاسفانه ۶ استان هنوز روند نزولی را طی نکرده‌اند و حتما نیاز است مراقبت‌های بیشتری را انجام دهند گرچه به اوج بیماری نزدیک شده‌اند اما هنوز به قله نرسیده‌اند. این استان‌ها وقتی به قله بیماری برسند اگر به خوبی پروتکل‌ها را رعایت کنند سیر بیماری متوقف می‌شود.

وی ادامه داد: استان‌های تهران، البرز، قزوین، خراسان جنوبی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان استان‌هایی هستند که طی روزهای آینده به اوج بیماری می‌رسند و باید بعد از آن شاهد روند نزولی بیماری باشیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا