کد خبر: 10050040041
آسیب اجتماعیجامعه و فرهنگروزنامهسلامت و رفاهصفحه یک

صیانت از حقوق ملت یا نابود کردن حقوق برحق مردم؟ (دیدگاه)

ریحانه خوشحال

آقایان مسئول، از خدا بترسید. مردم را خسته‌تر از این نکنید. بستن راه‌های ارتباط مجازی با دنیای پیرامون بر روی ایرانی‌ها، آنان را به زندانی ابد تبدیل خواهد کرد.

رفتار نمایندگان که پیش از انتخابات داعیه آگاهی مردم از همه امور کشور را داشتند و اکنون پشت درهای بسته با طرح صیانت از کاربران فضای مجازی، سنگ لای چرخ کسب‌و‌کار آنان می‌گذارند، چه می‌توان نام نهاد؛ نمایندگانی که با حقوق‌های بالا، درد فقر و بیکاری را نمی‌فهمند، نمی‌توانند درک درستی از دنیای واقعی مردم داشته باشند. دریغ از ذره‌ای تدبیر که مردمی را که در این وانفسای بیکاری از طریق فضای مجازی کسب‌و‌کاری راه انداخته‌اند، به خاک سیاه می‌نشانید.

آقایان نماینده، بازهم گذرتان به این مردم خواهد افتاد. بازهم چشمتان به این مردم نجیب خواهد افتاد. می خواهم بدانم آیا روی نگاه کردن به این ملت فرهیخته و نجیب را خواهید داشت؟ آیا رای دادن به در دستور کار قرار گرفتن چنین طرحی در این دوره کرونایی که جان و مال مردم در خطر است، نشانه عقلانیت است؟ آیا شما از این مردم رای نگرفتید که در جهت رفاه آنان قوانین تصویب کنید و زبان و گوش این مردم باشید؟ پس چه شد؟ یادتان رفت برای چه در مجلس و در این جایگاه قرار گرفتید؟!

درود بر آن اندک نمایندگانی که به احترام مردم ایران مقابل این طرح ایستادند و رای ندادند. مردم ایران  به احترام آنان تمام‌قد خواهند ایستاد؛ چراکه خود را جز همین مردم دانستد نه تافته ی جدابافته ی درد نکشیده. تصویب قوانین برای مردم، بدون نظرخواهی  و رضایت آنان، آن هم پشت درهای بسته ، خود گواه این است که نمایندگان مجلس انقلابی می دانند که مردم مخالف این طرح  کذایی هستند و باز بر اجرای این طرح پافشاری می‌دانند.؛ طرحی که باعث می شود حصار بلندی از دنیای بیرون بر روی مردم کشیده شود و اطلاعات واقعی به دست مردم نرسد وگرنه با این همه مشکلاتی که کمر مردم را خم کرده ست، چرا هیچ طرحی در جهت حمایت از فقر و تنگدستی مردم با این شدت و حدت تصویب نشده و اینگونه پیگیرانه دنبال آن نبوده‌اید؟ چرا برای ایجاد اشتغال پایدار این چنین ضربتی مصوبه تصویب نکرده اید؟ چگونه در پیشگاه خداوند منان جوابگوی این همه حق الناس خواهید بود؟

از دشمنان برند شکایت به دوستان، چون دوست دشمن است، شکایت کجا بریم؟ مجلسی که برای آب خوزستان و سیستان و بلوچستان برای کرونای سیستان و بلوچستان برای مشکل واکسیناسیون مردم دردی را از مردم دوا نکرد، اکنون برای صیانت از کاربران هم جلسه غیرعلنی گذاشت، هم تصویب آن را مشمول اصل ۸۵ قانون اساسی کرد که ایرادات اساسی بر آن وارد است. اگر آن مشکلات را نیز همین گونه مصرانه پیگیری می کردید و به نتیجه می‌رسانید، اکنون مردم هم با داشتن شغل پایدار و حقوقی معادل با شما نمایندگان، خیلی راحت می‌توانستند بپذیرند که این مصوبه هم در جهت صیانت از حق آنان است.

آقایان مسئول، از خدا بترسید. مردم را خسته‌تر از این نکنید. اگر باری از دوش این مردم بر نمی دارید، حداقل باری بر دوش آنان نگذارید. میلیون‌ها جوان بیکار و زن بی‌سرپرست و بدسرپرست از همین فضای مجازی نان حلال در می آورند که با این مصوبه شما معلوم نیست که دیگر بتوانند شرافتمندانه نان حلال در بیاورند یا نه.

 لطفا قدری تامل بخرج دهید و کمی عمیق‌تر به عمق فاجعه بنگرید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا