کد خبر: 27020027090
انرژیمجلس

طرح تشکیل وزارت انرژی در کمیسیون انرژی مجلس بررسی شد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیسیون مشترک برای بررسی طرح تشکیل وزارت انرژی و نهادهای وابسته آن در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، مالک شریعتی‌نیاسر در خصوص نشست عصر دیروز (یکشنبه، ۲۶ اردیبهشت‌ماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه اعضای کمیسیون اتفاق‌نظر داشتند که این موضوع (طرح تشکیل وزارت انرژی)، موضوع اختصاصی کمیسیون انرژی است و به‌ویژه اینکه وزن اقتصادی و وزن تشکیلات ساختاری مجموعه نفت و نیرو در کمیسیون انرژی قرار دارد و باید به روال بسیاری از طرح‌ها و لوایح کمیسیون اصلی، کمیسیون انرژی باشد و کمیسیون‌های دیگر مرتبط با کمیسیون فرعی باشند، اما از آنجا که به هیئت رئیسه ارجاع داده شده بود، ما هفت نفر را به‌عنوان اعضای کمیسیون مشترک بررسی این طرح انتخاب کردیم که این هفت نفر را به هیئت رئیسه اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: مقرر شد رئیس کمیسیون انرژی با هیئت رئیسه مجلس صحبت کند و موضوع ارجاع آن به عنوان کمیسیون اصلی به کمیسیون انرژی به‌عنوان مسئول اصلی رسیدگی به طرح، در دستور کار قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از نظر کمیسیون انرژی، این تصمیم موقتی است تا در هیئت رئیسه مجلس تعیین تکلیف شود.

امیدواریم موضوع‌های تخصصی به کمیسیون‌های تخصصی خود ارجاع شود و تشکیل کمیسیون مشترک اتفاق نیفتد و کمیسیون انرژی به صورت کامل به موضوع رسیدگی کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا