کد خبر: 180103155251
اقتصادانرژی

طرح توسعه پیشرفت و امید، کلان پروژه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای جهش تولید

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در گفت و گوی زنده تلویزیونی گفت: اتفاق بزرگی با طرح توسعه پیشرفت و امید منطقه ویژه برای تولید رقم می خورد، در زمینی به مساحت بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار موجب ایجاد اشتغال پایدار برای ۶۰ هزار نفر خواهد شد و همچنین در زمان ساخت و تکمیل که بین ۱۵ تا ۲۰ سال طول خواهد کشید، ۳۰۰ هزار نفر بصورت پروژه ای و علاوه بر آن بصورت غیر مستقیم مشغول به کار می شوند.

به گزارش عصر اقتصاد به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پیام برزگر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شامگاه چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ با حضور در برنامه زنده تلویزیونی خوزستان سرزمین فرصت ها که بصورت مستقیم از محل سایت یک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پخش شد، اظهار کرد:اگر بخواهیم شعار سال در صنعت محقق شود باید زیرساخت های جهش تولید را فراهم نماییم، یکی از مهم ترین کلان پروژه های سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، تسریع در طرح جامع، کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی فاز۲ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با نام “پیشرفت و امید” است که از نشانه ها و مصادیق پیشرفت کشور و امیدآفرینی در مسیر اقتدار صنعتی است.
وی با بیان اینکه اتفاق بزرگی با طرح توسعه پیشرفت و امید منطقه ویژه برای تولید رخ خواهد داد، گفت: بسیاری از مجوزهای این طرح اخذ شده است و امیدواریم در سال جاری کلنگ آن را به زمین بزنیم. با اشتغالی که این طرح ایجاد می کند برای جوانان امید آفرینی خواهد شد و برنامه هایی را در همین طرح برای مشارکت مردم خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به طرح های کارشناسی شده سرمایه گذاری در این منطقه بیان کرد: در سال گذشته طرح های سرمایه گذاری با ارزش افزوده بالا تحت عنوان شهرک دارویی، شیمی شهر، کارخانه های دانش بنیان و سایر طرح ها که مردم می توانند بواسطه شرکت های کوچک و متوسط در عرض یکسال به سودآوری خوبی برسند معرفی شد.

برزگر گفت: یک کارخانه نوآوری در سال گذشته در منطقه ویژه مجوز دریافت کرد و به دنبال صدور مجوز برای حداقل ۲ کارخانه نوآوری در سال جاری هستیم که هر کدام از این کارخانه ها متشکل از ۴۰ شرکت استارت آپی در داخل خود است و در فضای یک هکتاری می تواند ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر اشتغال با سرمایه اندک ایجاد کند و این شرکت ها نیز می توانند در مسائل مختلف زیست محیطی، تعمیرات و تولید و… با شرکت های پتروشیمی همکاری کنند.
پروژه در سطح منطقه ویژه با سرمایه گذاری حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در حال انجام است

برزگراظهار کرد: در سال گذشته حداقل ۶ شرکت در منطقه ویژه مولدسازی شد و طرح هایی که سالها غیرفعال بود به همت همکاران ما فعال شدند این مسیر در سال ۱۴۰۳ هم با جدیت دنبال خواهد شد و راهکارهایی را ارائه خواهیم داد تا سرمایه گذاران مجدد بتوانند ادامه فعالیت بدهند.

وی با اشاره به زیرساخت های مناسب ایجاد شده در این منطقه گفت: زیرساخت های آب، برق، گاز و تنوع خوراک در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نسبت به کشورهای پیرامون بهتر است، بیش از ۴۹ محصول پتروشیمیایی در این منطقه تولید می شود.

برزگر اضافه کرد: تنوع محصول به ما اجازه می دهد که به خوبی به سمت تکمیل زنجیره ارزش پیش برویم و تکمیل زنجیره ارزش به معنی ورود سرمایه بخش مردمی و مردمی سازی اقتصاد و نوید بخش اشتغال و امید برای جوانان است.

وی با بیان اینکه در سامانه ملی رصد اشتغال به تمامی تکالیف خود عمل کردیم، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد بیش از ۷۵۰ شغل را در این سامانه به ثبت رساندیم و برای بیش از ۲۹۰۰ نفر نیز اشتغال ایجاد شد.

او با اشاره به طرح های در حال اجرا در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: ۵۳ طرح در بیش از ۱۸۷ هکتار با سرمایه گذاری ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار و ایجاد اشتغال مستقیم و ثابت ۴۵۰۰ نفری در حال اجرا است که چندین برابر نیز اشتغال پروژه ای را به دنبال دارد.

از ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی تا کاشت بیش از ۹۰۰ هزار نهال حرا

وی در مورد اقدامات این سازمان در حوزه مسئولیت اجتماعی در سال گذشته توضیح داد: بیمارستان نوید بندر امام خمینی(ره) تقدیم مردم شد و شرکت های پتروشیمی در تجهیز این بیمارستان و درمانگاه راه زینب(س) نیز اقدامات خوبی انجام دادند در حوزه فرهنگی کمک هایی به مواکب اربعین، حسینیه ها و مساجد و در حوزه آموزشی نیز ساخت مدارس، تجهیز و تعمیر وسایل آموزشی و کمک آموزشی ونیزاقداماتی از لحاظ ساخت اماکن ورزشی و رفع رجوع موضوعات ورزشی انجام شد همچنین پا اقدامات انجام شده توسط شرکت های پتروشیمی مدارس منطقه در تابستان گذشته مشکلی از نظر سرمایش نداشتند.

برزگر با اشاره به پشتیبانی شرکت های پتروشیمی از کنگره ۲۴ هزار شهید استان خوزستان گفت: شرکت های پتروشیمی در ساخت فیلم های سینمایی دفاع مقدس که قهرمانان ملی خوزستانی در دوران دفاع مقدس را به نمایش خواهد گذاشت کمک شایانی کردند که این اقدامات در کنگره ۲۴ هزار شهید استان خوزستان مورد تمجید رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) نیز قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در پایان گفت: در حوزه محیط زیست اقدامات بسیار ارزشمندی صورت گرفت که بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال حرا در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ کاشته شد، اقدامی که پس از گذشت بیش ار ۱۵ سال از کاشت اولین حراها بصورت جدی دنبال شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا