کد خبر: 030402130773
روزنامهسیاست

عبور از بحران ها

ابوالقاسم فاتحی دهاقانی/استاد دانشگاه

خداوند در قرآن با صراحت سنت خود را که پیروزی نهایی و جهانی حزب الله بر حزب الشیطان و حق بر باطل است، را با ندای رسا و شفاف و قدرتمندانه در آیات مکرری اعلام فرموده است.

دقیقا این آیات در برابر قلدری و سرکشی و احساس ربوبیت فرعون های تاریخ آمده است.انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران برآمده از آن، در دو سنت ایرانی،  اسلامی با رهبری مردی از جنس و نسل انبیاء  الهی ، شکوفا شد و به ثمر رسید و علی رغم همه ی اراده قدرت های شیطانی جهانی و منطقه‌ای در سرکوبی آن ، اکنون به قدرت اول منطقه و قدرت تعیین کننده در معادلات سیاسی جهان‌ و روابط بین الملل تبدیل شده است.

استقامت،  ایمان ،جهاد همه جانبه ملت ایران با رهبری امام خمینی و امام خامنه ای با وجود همه ی تلخی ها ، شهادت ها ، سختی ها،  محدودیت ها، تحریم ها و تحریف ها ، اما امروز و در دولت  سیزدهم یکی یکی نتایج و میوه های خود را نشان  می دهد.

بلی خیلی مهم و تعیین کننده است که سکان قوه مجریه  به دست چه شخصیتی و با چه تفکری باشد.

مردی که خسته و ناتوان از جهاد علمی و عملی  است و با  مدل  حکمرانی انقلابی  خمینی  کیلومترها فاصله داشت و عزت خود و مردمش را در ذلت با سازش و همنوایی با آمریکا آن شیطان  بزرگ جست و جو می کرد، همانند ۸ سال دولت  آقای روحانی،  یا مردی پرتلاش ، خستگی ناپذیر، صادق ، مردمی ،که می کوشد تا بر اساس نظام حکمرانی خمینی و خامنه ای عمل کند.

ضمن تعامل حداکثری با جهان و از جمله با آمریکا ، عزت و قدرت خود و مردمش را در خودباوری،  نگاه به درون ، و تکیه بر هویت و فرهنگ ایرانی ، اسلامی و انقلابی می داند.

 سناریوی آمریکا برای شکست  روسیه و تضعیف و تسلیم چین به بن بست رسید.  نتیجه ۷۵ سال جنایت رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل، سبب  شکل گیری قدرت جدید مقاومت منطقه ای از نوار غزه تا جنوب لبنان و بیروت شد و موجودیت رژیم صهیونیستی را به  صورت جدی  در خطر اضمحلال کامل قرار داده است.

عربستان که شاه کلید آمریکا در منطقه بود ،سران و حاکمانش قفل بسته خود را باز کردند  و فهمیدند آمریکا چه کلاه گشادی در باتلاق یمن سر آنان گذاشته است، امروز به متحدی همراه و همسایه ای بی آزار و شریکی راهبردی تبدیل شده است.

مقر اصلی سازمان منافقین خلق پس از ۴۲ سال ترور و خشونت و شرارت و کشتن ۱۷ هزار ایرانی بی گناه  از ۳۰ خرداد  ۱۳۶۰ تا کنون ، تعطیل و کادر های اصلی آنان در آلبانی دستگیر شدند . منافقین هم به ته دره سقوط رسیدند.

آمریکا در عراق، افغانستان، سوریه ، شکست خورد، در حالی که این روزها رئیس جمهور ایران در  بیخ گوش آمریکایی ها در آمریکای لاتین،  در حال تقویت روابط ایران با کشورهای آمریکای لاتین است و  آمریکا در آفریقا هم منزوی شده است.

ایران روز به روز قله دیگری را فتح می کند و این ها و دبگر موارد همه نشانه قدرت نمایی خداوند در حمایت از مستضعفین و غلبه آنان بر مستکبرین است. رهبری عزیز نظام و دیگر کارگزاران خمینی صفت  ثابت کردند تخصصشان،  عبور از بحران و تبدیل تهدید به فرصت است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا