کد خبر: 17040190369
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

عبور بیت کوین از سطح مقاومتی/ صعود ۳۰۰۰ دلاری در پیش است؟

بیت کوین توانست سطح مقاومتی ۲۰ هزار دلار را بشکند و به هدف قیمتی ۲۲ هزار دلار دست پیدا کند. در صورت تثبیت بالای سطح ۲۲ هزار دلار احتمال صعود بیت‌کوین تا محدوده ۲۵ هزار دلار نیز وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نمودار قیمتی بیت کوین از دو روز پیش تاکنون از محدوده ۲۰ هزار و۲۰۰ دلار به قیمت ۲۲ هزار و ۵۹۰ دلار رسید.

البته روند قیمتی این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت اخیر با نوساناتی همراه بود. بیت کوین در یک روز گذشته کار خود را در کف قیمتی ۲۱ هزار و ۶۰۰ دلار آغاز کرد تا سقف ۲۲ هزار و ۵۹۰ دلار پیش رفت و در نهایت تا ۲۲ هزار و ۱۴۰ دلار ریزش داشت.

در تشریح دلایل افزایش قیمت بیت کوین در دو روز اخیر، اخبار مثبت و جالب توجهی در دست است. ازجمله سرمایه‌گذاری ۳۲ میلیون دلاری شرکت پلتریوم برای ساخت بازی وب سه.

همچنین اظهارات مثبت بنیان‌گذار کاردانو درباره هاردفورک و قراردادهای هوشمند شبکه بلاکچین و … می‌تواند جوّ مثبتی در بازار ایجاد کند. به همین ترتیب بیت کوین در دو روز اخیر رشد حدود ۹ درصد قیمت را تجربه کرد. در حال حاضر ارزش بازار یا همان مارکت کد این ارز دیجیتال حدود ۳۹۰ میلیارد دلار است.

اتریوم هم‌پای بیت کوین

اتریوم نیز از دیروز تاکنون توانست هم‌پای بیت کوین خود را به سطح قیمتی بالاتری برساند. این ارز دیجیتال به عنوان دومین ارز مهم بازار کریپتو کارنسی عملکرد مطلوبی را در چند ساعت اخیر ثبت کرد.

اتریوم هم اکنون با قیمت ۱۲۵۰ دلار پشت سطح مقاومتی قرار دارد. از این رو، باید با بررسی ظرفیت و حجم بازار منتظر شکست به بالا و یا ریزش از این سطح باشیم.

با توجه به روند صعودی آر اس آی و روند نزولی حجم، احتمال در جا زدن اتریوم در این محدوده وجود دارد.

هم‌اکنون می‌توان در نمودار قیمتی اتریوم در تایم فریم یک روزه، الگوی پرچم را مشاهده کرد، این الگو ازجمله الگوهای ادامه‌دهنده است.

اگر تشکیل مثلث پس از یک دامپ پا پامپ شدید اتفاق بیفتد می‌توان ادعا کرد که مثلث با دامپ یا پامپ مشابه با قبلی خواهد شکست.

بنا بر بررسی فوق، امکان کاهش قیمت در نمودار اتریوم تا محدوده ۸۹۰ دلار وجود دارد. این ارز دیجیتال از دیروز تا کنون با رشد ۱۲۰ واحدی قیمت توانست ۱۰ درصد رشد را برای سرمایه‌گذاران خود رقم بزند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا