کد خبر: 04030028948
اقتصادبورسروزنامه

عرضه اولیه شرکت صنعت غذایی کوروش؛ فردا

عرضه اولیه سهام شرکت صنعت غذایی کوروش با نماد «غکورش»، چهارشنبه (۵ خرداد) در بورس تهران انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بورس تهران به نقل از مدیر عملیات بازار، در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۵ تعداد ۲۴۰میلیون سهم معادل ۸درصد از سهام شرکت «صنعت غذایی کوروش» به عنوان پانصد و چهل و ششمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش «محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر» گروه«تولید روغن های حیوانی و نباتی» و طبقه «تولید روغن‌ها چربی‌های گیاهی و حیوانی» در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد «غکورش» به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

تعداد ۱۶۸ میلیون سهم از کل سهام قابل عرضه در فرآیند کشف قیمت جهت عرضه به عموم به غیر از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روز عرضه اختصاص خواهد یافت و تعداد ۷۲میلیون سهم نیز صرفأ به صندوق های سرمایه‌گذاری در روز معاملاتی شنبه مورخ ۰۸/ ۰۳/ ۱۴۰۰ به قیمت کشف‌شده در روز عرضه مورخ ۰۵/ ۰۳/ ۱۴۰۰ اختصاص خواهد یافت.

در این عرضه اولیه به هر کد معاملاتی حداکثر ۵۰۰ سهم در دامنه قیمتی ۲۸۵۰۰ریال  تا ۲۹۹۵۰ریال تعلق می‌گیرد.

صنعت غذایی کورش از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی گلرنگ است که در سال ۱۳۸۰ با نام کشت و صنعت گلبرگ بهاران با هدف توسعه کسب و کار و ورود به حوزه صنایع غذایی آغاز به کار کرد. از بدو تاسیس شرکت، تولید محصولات متنوعی چون انواع روغن‌های خوراکی، دانه زیتون، روغن زیتون، رب گوجه‌فرنگی، تن‌ماهی، کنسروجات، انواع مربا، ترشی و… با برندهای اویلا، فامیلا و کیمبال در برنامه کار قرار گرفت. در شروع کار، تولید محصولات با رویکرد بهره‌گیری از ظرفیت خالی کارخانجات کشور، به صورت برون‌سپاری آغاز شد.

اولین کارخانه خود را در سال۱۳۹۲ در شهرک صنعتی حیدریه در استان قزوین خریداری و راه‌اندازی کرد و یک سال بعد پروژه احداث کارخانه صنعت غذایی کورش در شهرک صنعتی اشتهارد آغاز شد. در حال حاضر تولیدات شرکت در دو کارخانه اشتهارد و تاکستان صورت می‌پذیرد.

همچنین با هدف تکمیل زنجیره تامین و اهداف کیفی و اقتصادی دیگر، مخازن ذخیره روغن شرکت صنعت غذایی کورش به ظرفیت ۳۶۰۰۰تن در بند امام خمینی(ره) در سال ۹۵ افتتاح شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا