کد خبر: 2907995041
آموزشروزنامه

تکذیب درآمد ماهانه ۱۵۰ میلیاردی آموزش و پرورش از شبکه شاد

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش درآمدی از شبکه شاد ندارد؛ برخی اظهارات منتسب به وی مبنی بر کسب درآمد ماهانه ۱۵۰ میلیاردی این وزارتخانه از شبکه شاد را رد کرد و آن را صحیح ندانست.

محمود حبیبی در گفت‎وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری نشست مشترکی با وزیر ارتباطات در روز یکشنبه اظهار کرد: جلسه خوبی برگزار شد و خروجی‎های خوبی داشت. وزیر ارتباطات قول همکاری خوبی به ما داد.

وی افزود: مقرر شد در حوزه شبکه شاد و کاهش مشکلات آن و همچنین سایر خدمات آموزشی که وزارت آموزش و پرورش به صورت الکترونیکی ارائه می‎دهد به ما کمک کنند که کلیات آن با حضور نمایندگان دوطرف در قالب یک کارگروه مشخص خواهد شد. همچنین مقرر شد تفاهم‎نامه مجددی با وزارت ارتباطات منعقد و اجرا شود.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش درباره احتمال افزایش پهنای باند مورد استفاده در شبکه شاد نیز گفت: پهنای باند خوبی برای شاد درنظر گرفته شده و شاد محدودیت پهنای باند ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که اظهارنظرهایی منتسب به وی درباره درآمد ماهانه ۱۵۰ میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش از شبکه شاد در فضای مجازی دست به دست می‎شود، آیا چنین درآمدزایی برای وزارت آموزش و پرورش از این محل به وجود آمده است؟ گفت: خیر، وزارت آموزش و پرورش درآمدی از شبکه شاد ندارد و آن را تایید نمی‎کنم.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش قبلا هم چنین درآمدی نداشته است اظهار کرد: از زمانی که شاد راه‎اندازی شده، هیچ‎گونه درآمدی از این محل عاید این وزاتخانه نشده و برنامه‎اش هم درآمدزایی از این محل نبوده است.

حبیبی ادامه داد: قطعا یک سوءبرداشت رسانه‎ای صورت گرفته است. زمانی بحث رایگان‎شدن یک سوم اینترنت برای شبکه شاد مطرح بود شاید این شائبه همان زمان مطرح شده باشد؛ با این حال آموزش و پرورش هیچ‎گاه از محل اینترنت مصرفی شاد درآمدی نداشته و حتی اپراتورها نیز به جهت رایگان‎بودن آن درآمدی از شاد ندارند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا