کد خبر: 11129917551
آسیب اجتماعیروزنامهعصر انقراض (طنز)

پول بده و شاد باش (طنز)

راضیه حسینی

وزیر ارتباطات با انتشار کاریکاتوری از پیام پورفلاح در کانال رسمی روبیکای خود به مصوبه جدید مجلس درباره تعرفه‌های ۲۰ درصدی واکنش نشان داد. با این مصوبه استفاده از شاد دیگر رایگان نیست.

اخیش خیال‌مان راحت شد. در این مدت که استفاده از شاد رایگان بود واقعاً معذب بودیم و همه‌ش احساس عذاب وجدان داشتیم. کلاً تنها چیزی که رایگان به دست‌مان می‌رسید غذای نذری همسایه‌ها بود که آن هم اگر در ظرف یک‌بار مصرف نمی‌ریختند، باید حتماً با شیرینی، شکلاتی چیزی پر می‌کردیم و برمی‌گرداندیم.

اصلاً توی کت‌مان نمی‌رفت که یک سامانه با این‌همه قابلیت برای دانش‌آموزان، رایگان شود. بگذارید شما را با چند قابلیت جذاب و خیره‌کننده شاد آشنا کنم تا خودتان به این نتیجه برسید که واقعاً حقش نبود رایگان و مجانی در اختیارمان قرار بگیرد.

– دانلود عکس: شما می‌توانید به راحتی و فقط با یک کلیک، عکس‌های فرستاده‌شده توسط معلم را دانلود کنید. به زمانی که منتظر می‌ماندیم تا نگاتیوهای دوربین‌های قدیمی ظاهر شوند فکر کنید. حالا در کمتر از چند ساعت عکس‌ها و حتی فیلم‌های دروس در اختیار فرزندان‌تان قرار می‌گیرد! شگفت‌انگیز نیست؟

– شادی به خانه‌ها بازگشته: این سامانه با ورود به خانه‌های دانش‌‌آموزان با خود شور و نشاط و شادی به همراه آورده. مادرها، پدرها و در برخی خانه‌ها حتی اقوام درجه دو و سه به همراه دانش‌آموزان، بعد از دانلود موفقیت‌آمیز یک عکس یا فیلم چنان جیغ و هورایی می‌کشند که کارکنان ناسا بعد از فرود موفقیت‌آمیز کاوشگر استقامت بر سطح مریخ نکشیدند. همگی یکدیگر را در آغوش می‌گیرند و این موفقیت بزرگ را به هم تبریک می‌گویند.

– کمک به یادآوری بازی‌های قدیمی مثل قایم‌باشک: این سامانه با طراحی فوق‌العاده و منحصربه‌فرد خود تلاش کرده است تا بازی‌های قدیمی را به بچه‌ها آموزش دهد و آنها را از فضای مجازی و بازی‌های آنلاین کاملاً دور کند. بازی به این صورت شروع می‌شود: باید ویسی که خانم معلم در گروه گذاشته را پیدا کنید. ویس، خودش را قایم می‌کند و بچه‌ها باید تمام تلاش خودشان را برای پیدا کردن آن انجام دهند. برخی از دانش‌آموزان موفق به پیدا کردن می‌شوند و برخی دیگر می‌بازند. در آخر برندگان، ویس مورد نظر را برای بازندگان در واتس‌آپ می‌فرستند و به این صورت بازی تمام می‌شود. البته با عکس، متن و فیلم هم می‌شود قایم‌باشک‌بازیی کرد. اگر هیچ‌کدام از دانش‌آموزان موفق به پیدا کردن ویس نشدند، خانم معلم پایان بازی را اعلام می‌کند و خودش ویس مربوطه را برای بچه‌ها در واتس‌اپ می‌فرستد.

این‌ها گوشه‌ای از قابلیت‌های سامانه شاد بود. حالا خودتان بگویید این‌همه امکانات چرا باید رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد؟

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا