کد خبر: 09050194116
اقتصادراه و مسکن

قیمت مسکن در منطقه ۱ تهران در مرز ۸۵ میلیون تومان!

براساس گزارش مرکز آمار در تیر ماه ١۴٠١ متوسط قیمت آپارتمان در تهران از مبلغ ۴۴میلیون تومان را گذشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ براساس گزارش مرکز آمار، متوسط قیمت مسکن در تیرماه ۱۴۰۱، در تهران به متری ۴۴میلیون و ۸۴۱هزار تومان رسید؛ این در حالی است که میانگین قیمت مسکن در تهران در ماه گذشته، ۴۱میلیون و ۸۰۹هزار تومان بوده است.

در تیــر مــاه ١۴٠١ عــدد شــاخص قیمـت آپارتمانهای مســکونی شــهر تهــران بــه عــدد ۱۵۱.۹رســیده اســت (شاخص قیمت فروردین ١۴٠٠=١٠٠) کــه نســبت بــه مــاه قبــل ۸.۳ درصد افزایش داشته است.

قیمت مسکن در منطقه ۱ تهران در مرز ۸۵میلیون تومان!1

افزایش تورم ماهانه

در تیر ماه ۱۴۰۱، تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران، ۸.۲درصد بوده است؛ تورم ماهانه تیر ماه در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ۱.۲واحد درصد افزایش داشته است.

قیمت مسکن در منطقه ۱ تهران در مرز ۸۵میلیون تومان!2

افزایش تورم نقطه به نقطه

در تیر ماه ١۴٠١ تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمانهای مسکونی شهر تهران به عدد۴۵.۲ درصد رسیده است؛ یعنی خریداران باید برای خرید یک واحد مسکونی مشخص در شهر تهران نسبت به تیر ماه ١۴٠٠، به طور متوسط ۴۵.۲ درصد بیشتر پرداخت کنند. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل ۹.۷ واحد درصد افزایش داشته است.

قیمت مسکن در منطقه ۱ تهران در مرز ۸۵میلیون تومان!3

متوسط قیمت آپارتمان‌های مسکونی مناطق ٢٢گانه شهر تهران

در این ماه منطقه ١ با متوسط قیمت ۸۴میلیون و ۵۲۲هزار تومان بیشترین و منطقه ١٧ با متوسط قیمت ۲۲میلیون و ۸۹۰هزار تومان کمترین قیمت را در بین مناطق ٢٢ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند.

قیمت مسکن در منطقه ۱ تهران در مرز ۸۵میلیون تومان!4

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا