کد خبر: 18129918430
دسته‌بندی نشده

مازان- طنز نویس روزنامه عصر اقتصاد

عادت ندارم اجازه بدهم طنز ها قبل از چاپیدن در روزنامه عصر اقتصاد در سایت بگذارم، اما این یک خبر در ۲۰ روز مانده به پایان موعد مذاکرات هسته ای، باعث ترک عادتمان شد:

 کافی است به زبان فارسی “اوباما شیعه است” راجستجو کنید، ۱۲۷۰۰۰۰ سایت را برای  شما ردیف میکند که تقریبا ۶۰ درصد آن ها ناقل همین خبر هستند و متاسفانه سایت های معتبر وطنی هم در بین آن ها کم نیست، که به بهانه مطلبی که طه اللهیبی، نماینده سابق پارلمان عراق در توئیتر خود پخش کرده و واشینگتن پست آن را نقل کرده است، با آب و تاب به انتشار موضوع پرداخته اند.

این “اللهیبی”چه فرقه ای است ، یا این واشینگتن پست با آن همه اعتباربین المللی چطور خودش راعلاف یک توئیت یک آدم ازرده خارج جهان سومی کرده؟ جای خود دارد، که مازان وقتش را صرف آن نمی کند!

در عین حال مازان اهل تحلیل و کارشناسی سیاسی و جنگ روانی نیست ، اما ببو گلابی هم نیست که قضا قورتکی هر خرده فرمایشی را قبول کند. به همین دلیل سری به صندوقچه خاطرات ژورنالیسی خود می زندو می بیند: در گذشته نه چندان دور وقتی جمهوریخواهان و صهیونیست ها جوسازی کردند که بیل کلیتنون ، رییس جمهور وقت که باعث آزردگی صهیونیست ها شده بود، در دوران دانشجویی، برعلیه جنگ امریکا در ویتنام، تظاهرات دانشجویی را رهبری می کرد، سیا لوطی گریش گل کرده و ناچار اطلاعیه دهد و اعلام کند که وی در آن ایام به دستوراین سازمان وارد تظاهرات شده بود.

و هم چنین یادش می آید در زمان جنگ سرد،همین سازمان برای کنترل رییس “اف بی آی ” حتی زباله های خانه وی را هر شب کنترل می کرده و از کیفیت اشرافی مصرف آقای فرمانده پی می برد که سفره رییس گشاد تر از حقوق “اف بی آی ” هست، و در نهایت جاسوس “کا گ ب” بودنش را کشف کرد.

و این که می داند احزاب سیاسی در کشور های غربی ، بخصوص امریکا ، تعامل کاملا جدی با سازمان های اطلاعاتی و امنیتی خود دارند و اعضای خود را از ابتدای عضویت چنان زیر نظر دارند که افراد مشکوک را اجازه رشد ندهند.

و بازهم میداند که کسی که سابقه مدیریت در دولت و یا فرمانداری ایالات نداشته باشد ، نمیتواند حسینقلی خانی پاشنه هایش را ور بکشد بیاید رییس جمهورامریکا شود.

آنوقت لابد گوش هیات حاکمه پنهان امریکا را دراز گوش قبرسی گاز گرفته، که بیایند بعد از حادثه یازده سپتامبر و اوجگیری برخورد با مسلمانان ، گز نکرده و بی حساب و کتاب ، کسی را که نمادهای اسلامیش با پروژوکتورهای مدادی چند هزار وات منوّراست، رییس قوه مجریه بگذارند تا منافع ملی امریکایی ها را رها کند و چارچنگولی بچسبد به ما تَرَک احتمالی ابوی گرامش که از کودکی از هم جدا شده اند.

این حجم از انتشار انفجار آمیز خبر ، آن هم فقط بخش سایت های فارسی زبان ، شاید ظاهرا با شگفتی، جالب وجذاب بودن برای کاربران ، می تواند باشد، اما اگر همین فردا، پس فردا جمهوریخواه های امریکایی و محفل صهیونیستی مانور تبلیغاتی اش را شروع کرد و اوباما برای اثبات حسن نیت خود به جامعه امریکا و برائت از شیعه گری ،کلام و تصمیم خاص که تاثیر منفی در روند مذاکرات داشت از خودش بروز داد، تعجب نکنید.

حالا برای این که دل کاربران عزیز آب نشود ،  و مازان مشمول الذمّه شما نشود ، عین خبر را هم برایتان نقل می کنیم:

واشنگتن پست: اوباما شیعه است !

این روزنامه آمریکایی در گزارشی به قلم آدام تیلور افزود: لهیبی در مصاحبه ای با یک شبکه ماهواره ای عرب زبان توضیح داد اوباما به خاطر وجود اعتقادات شیعی در والدین خود تمایل به همکاری با ایران دارد.

روزنامه واشنگتن پست نوشت: طه اللهیبی، نماینده سابق پارلمان عراق روز یکشنبه در فیلمی که در توئیتر منتشر شده بود در سخنانی غیرمعمول توضیح داد که چرا باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تا این حد با شیعیان ایران همکاری می کند.

این روزنامه آمریکایی در گزارشی به قلم آدام تیلور افزود: لهیبی در مصاحبه ای با یک شبکه ماهواره ای عرب زبان توضیح داد اوباما به خاطر وجود اعتقادات شیعی در والدین خود تمایل به همکاری با ایران دارد. این نماینده سابق پارلمان عراق با اشاره به نام حسین، یکی از امام های شیعیان به عنوان بخشی از اسم باراک اوباما این مطالب را بیان کرده است.

احتمالا فریاد اعتراض آمریکاییان با شنیدن این که اوباما ی مسیحی اعتقادات مخفی شیعی دارد، بلند شده است.

نتایج یک نظرسنجی که سال گذشته انجام شد نیز نشان می دهد ۵۴ درصد از جمهوریخواهان معتقدند اوباما قلبا به دین اسلام اعتقاد دارد.

پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ آمریکا هم یک روزنامه ایرانی مقاله های منتشر و در آنها اعلام کرد که نامزد دموکرات انتخابات یک مسلمان شیعه است. البته این روزنامه هیچ مدرکی برای اثبات ادعای خود نداشت زیرا پدر اوباما اهل کنیا بود و در این کشور اکثر مسلمانان سنی هستند.
زمانی که اوباما به ریاست جمهوری رسید برخی مناطق شیعه نشین عراق مانند شهرک صدر بغداد به این موضوع افتخار می کردند.

در آن زمان یکی از اهالی به مجله تایم گفت امروز برای شهرک صدر روز بزرگی است. بسیاری از مردم اکنون احساس می کنند یک برادر در کاخ سفید دارند.

اکنون در سال ۲۰۱۵ که شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران درعراق به عنوان نیرویی قدرتمند در جنگ با گروه تندروی دولت اسلامی حضور دارند و اوباما در تلاش است برسر برنامه هسته ای ایران با این کشور به توافق برسد شایعه ها در این زمینه دوباره داغ شده اند.

اللهیبی تنها فردی نیست که اخیرا نظریه شیعه بودن باراک اوباما را مطرح کرده است. محی الدین اللاذقانی، یک نویسنده سوری هم اخیرا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الحوار گفت پدر اوباما یک شیعه کنیایی بوده و تمام خاطرات کودکی او با اعتقادات شیعه همراه است.

اللاذقانی تاکید کرد به همین خاطر است که مسئله ایران تا این اندازه برای او اهمیت دارد و نگران ایران، سوریه و تمام کشورهای عرب خلیج فارس است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا