کد خبر: 24129919164
دسته‌بندی نشده

پیمانکاری به روش خشایارشا

مدت هاست موضوع صدور خدمات فنی و مهندسی و پیمانکاری به عنوان یک زمینه مناسب برای ایجاد در امدهای ارزی کشور مطرح است.

اما بعد از خشایارشا که مصب رود نیل را پیمان گرفت و جد بزرگوار کانال سوئز را حفر کرد تا کنون، کار پیمانکاری شیرمردان پارس در خارج از مرزها پیش نرفته که نرفته!

مدیران شرکت های پیمانکاری وطنی که به قول محمود احمدی نژاد یکی یک مدرک الکی، که کاغذ پاره ای بیش نیست ، را قاب گرفته و بالای سرشان زده اند ، کلا معتقدند برای حل این مشکل باید دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه  یاریشان کند و ضمانت نامه های بانکی ارزی برایشان صادر گردد.

ما هم که مازان باشیم وقتی می دیدیم که فلان شرکت بخصوص همراه احمدی نژادراه می افتد و می رود ونزوئلا شهرک سازی می کند و رییس اسبق بانک مرکزی هم کار پیک موتوری را انجام می دهد چک حقوق کارگرانشان را از طریق آلمان برایشان می برد، باور کردیم که خواسته های پیمانکاران منطقی است.

اما از روزی که چند تا نایب قلچماق شهرداری تهران به ضرب و زور پنچه بکس و دگنک دخل آن دست فروش متجاسر را جلو فرزندش آوردند و شهردار محترم فرمودند که ضاربین پیمانکار بوده اند، مازان عوام و غافل با بازنگری حافظه تاریخی خود به صرافت این افتاد که: خشایارشای بزرگ، سلف الاسلاف پیمانکاران ایرانی ، عملا به ضرب و زور شمشیر و ارتش، پیمانکاری رود نیل را گرفته بود، نه با دیپلماسی و ضمانت نامه بانکی!

مازان

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا