کد خبر: 10050040040
روزنامهعصر انقراض (طنز)

ما هم هیچ تصمیمی نمی‌بینیم (طنز)

راضیه حسینی

روحانی: «در حوزه مقابله با کرونا تصمیمی نمی‌بینیم که برخلاف اصول علمی گرفته باشیم. از تجربه جهانی هم استفاده کردیم.»

اصول علمی مقابله با کرونا:

۱- هر وقت اوضاع در تهران خراب شد، این شهر را تعطیل کنید تا همه بار مشکلات کرونا فقط روی دوش پایتخت نماند. مگر شهرهای شمالی مرده‌اند که تهران بیچاره به‌تنهایی در قله پیک کرونا قرار بگیرد؟

۲-  واکسن وارد کنید، ولی خیلی کم و قطره‌چکانی. بعد از مدتی بیشتر وارد کنید. خواهید دید مردم چقدر ذوق‌زده می‌شوند و از شما تشکر می‌کنند.

۳- کاری کنید مراکز واکسیناسیون آن‌قدر شلوغ شود که نصف‌ مراجعه‌کنندگان همان وسط صف یک دور کرونا بگیرند و خود به‌خود مصون شوند. باید واکسن آن‌قدر سخت به مردم برسد که قدرش را بدانند و هیچ‌وقت فراموش نکنند چه لطفی بهشان شده است. می‌توانید برای این کار چند نفر نیروی بی‌اعصاب بگذارید دم در تا همان‌جا روند واکسیناسیون را برای مراجعه‌کنندگان خاطره‌انگیز کنند.

تجربه جهانی چه می‌گوید؟

این تجربه می‌گوید اگر واکسن به وفور در اختیار ملتی قرار بگیرد، ناشکری می‌کنند و بعد از گفتن کلی اخ و پیف و ما اینو نمی‌‌خوایم، اونو می‌خوایم، برای واکسیناسیون حاضر نمی‌شوند. اما اگر همین واکسن را در اختیار ملت‌تان نگذارید،  هرطور شده خودشان را به کشور آن ملت می‌رسانند و هر چه واکسن روی دست‌شان مانده می‌زنند. تازه بعد از تزریق، در خیابان‌های آن کشور به اجرای حرکات موزون می‌پردازند و کلی ذوق می‌کنند.

البته ما الان در وضعی هستیم که نه‌تنها لازم نیست از تجربه جهانی استفاده کنیم، بلکه به قول سردار بهداشت، جناب آقای نمکی بزرگ، خیلی‌ها دست به دامن‌مان شده‌اند تا از تجربه موفقی که در زمینه کرونا داشتیم استفاده کنند.

با این توضیح ما هم در حوزه مقابله با کرونا هیچ تصمیمی نمی‌بینیم که بر خلاف اصول علمی گرفته شده باشد. نه‌تنها مقابله با کرونا، بلکه مقابله با گرانی، تورم، خشکسالی، بی‌آبی، بی‎برقی و… هم هیچ تصمیمی نمی‌بینیم. شما می‌بینید؟

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا