کد خبر: 170901111962
اخبار شرکت ها

 مجموع عرضه سایپا و ایران‌خودرو از ۸۰۰ هزار دستگاه عبور کرد

دو خودروساز بزرگ کشور با هم‌سو کردن راهبردها و رویکردها در موضوعات مختلف از جمله تولید و عرضه خودرو، موفق شدند،۱۶ آذرماه با عرضه ۸۰۰ هزار دستگاه از ابتدای سال از مجموع عرضه سال گذشته عبور کنند.

به گزارش سایپانیوز، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه آیین افتتاح دومین نمایندگی مشترک با ایران خودرو گفت: اتحاد استراتژیک سایپا و ایران خودرو در چند ماه اخیر فواید زیادی برای جامعه و مشتریان به همراه داشته و پس از ۴۰ سال این حرکت مشترک آغاز شده است.

محمدعلی تیموری با بیان این‌که این فرآیند مشترک در زنجیره تولید، تامین و عرضه ایجاد شده و فواید بسیار خوبی برای دو خودروساز دارد، تصریح کرد: این اتحاد با همراهی دو خودروساز در مدت کم ایجاد شده و در چند سال آینده علاوه بر اتحاد در قطعه سازی و نمایندگی های مشترک، مردم شاهد تولید خودروهای مشترک این دو شرکت نیز خواهند بود.

او افزود: بزرگ‌ترین مزیت این اتحاد استراتژیک کاهش قیمت تمام شده، افزایش کیفیت و تحویل به موقع محصولات است.

تیموری خاطر نشان کرد: اتحاد استراتژیک دو خودروساز در حوزه تولید خودرو هم اثر بخش بوده به نحوی که در سال گذشته بیش از ۱۶۰ هزار خودرو ناقص در پارکینگ دو خودروساز بود که خوش‌بختانه این تعداد در حال حاضر به صفر رسیده و نتیجه آن برای جامعه بسیار تاثیرگذار بوده است.

او با اشاره به این‌که نتیجه اتحاد استراتژیک و سیاست های همکاری مشترک در زمینه تولید و تحویل کارآمد است، افزود: در حوزه تحویل خودرو در حال حاضر و از ابتدای سال تاکنون، گروه سایپا ۳۶۰ هزار دستگاه خودرو تحویل و ۴۰ هزار هم در فرآیند تحویل و بارگیری است و گروه صنعتی ایران خودرو نیز ۴۲۰ هزار خودرو از محصولات خود را تحویل داده و ۴۰ هزار دستگاه هم در فرآیند تحویل است که به صورت مشترک رکورد تحویل سال گذشته شکسته شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز با بیان این که امروز شاهد افتتاح دومین نمایندگی مشتر‌ک خدمات پس از فروش میان گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو در راستای اتحاد استراتژیک این دو گروه هستیم، تاکید کرد: در آینده از این قبیل‌ برنامه‌ها و همکاری‌های مشترک، به دفعات خواهیم داشت.

او با اشاره به این‌که یکی از محورهای اصلی این اتحاد استراتژیک، اقدامات مشترک در زمینه فروش و خدمات پس از فروش است، خاطرنشان کرد: حدود یک ماه و نیم پیش اولین نمایندگی مشترک این دو گروه خودروساز در در سه راه آذری با میزبانی گروه خودروسازی سایپا افتتاح شد و امروز دومین نمایندگی شروع به کار کرد.

خطیبی با اشاره به چشم انداز این اتحاد استراتژیک، عنوان کرد: این اتحاد یک موضوع ملی برای دو گروه است که در ابعاد مختلف از جمله خدمات پس از فروش، لجستیک، تحقیقات، قوای محرکه، فعالیت مشترک قطعه‌سازی و… تعریف شده است.

او تصریح کرد: این اقدام برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جامعه اقتصادی و صنعتی منشا اثر خواهد بود.

گفتنی است، نمایندگی ۵۰۴۲ ایران خودرو که دارای مساحتی حدود ۱۲ هزار متر مربع است و از این پس با استقرار نمایندگی سایپا در این محل، خدمات به محصولات دو شرکت ایران خودرو و سایپا ارایه خواهد داد.

نمایندگی مذکور پیش از این، ظرفیت پذیرش روزانه ۸۰ دستگاه خودرو را داشت که با توسعه سالن‌های پذیرش محصولات سایپا این ظرفیت به روزانه ۱۲۰ دستگاه خودرو افزایش یافته است و در مرحله اول، به محصولات ایکس ۱۰۰ و ایکس ۲۰۰ گروه سایپا و در فاز دوم به محصولات جدید شاهین و شاهین CVT خدمات ارایه خواهد شد.

به منظور ایجاد دسترسی بهتر برای مشتریان در منطقه باقرشهر، این نمایندگی به صورت مشترک برای محصولات دو خودروساز ادامه فعالیت خواهد داد.

در محوطه این نمایندگی در کنار انبار قطعات یدکی ایران خودرو، انباری برای قطعات یدکی محصولات سایپا نیز ایجاد شده است که دسترسی مشتریان به قطعات یدکی را تسهیل می‌کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا