کد خبر: 021002147019
اخبار شرکت هااقتصادتولید و بازرگانیصنعت و معدن

مدیرعامل مخابرات ایران: به دنبال نهضت توسعه اقتصاد دیجیتال هستیم

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (تلکام۲۰۲۳) از شنبه ۲ لغایت ۵ دی‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش عصر اقتصاد،مجید سلطانی مدیرعامل مخابرات ایران در افتتاحیه بیست وچهارمین نمایشگاه تلکام ۲۰۲۳ گفت: ما یک نهضت توسعه فیبرنوری را آغاز کردیم، اما اکنون به دنبال این هستیم تا نهضت توسعه اقتصاد دیجیتال را با کمک شرکت‌های فناور جلو ببریم.

وی گفت :همکاری و تفاهم‌نامه‌های خوبی با پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های فناور منعقد کردیم و به کمک آنها این مهم را جلو می‌بریم.

مدیر عامل مخابرات ایران گفت :از طرف دیگر اقتصاد ارتباطات و فناوری اطلاعات دارای اهمیت بالایی است. با اهمیت دادن به این مساله اولین رویداد پژوهشی خود در این زمینه را برگزار کردیم.

مدیرعامل مخابرات گفت: نمایشگاه تلکام یک برند است و تقاضا دارم که این برند ضعیف نشود و شرکت‌ها باید از الان به سال دیگر فکر کنند تا این نمایشگاه با تمام پتانسیل و دانشی که داریم در منطقه زبانزد شود. تلکام فرصتی برای شرکت‌های حوزه ارتباطات است.

سلطانی گفت: ما به عنوان بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی و اپراتوری کشور وظیفه خود می‌دانیم که در جهت توسعه کشور گام برداریم.

مدیرعامل مخابرات تاکید کرد: باید قبول کنیم توسعه شرکت‌های فناور با حرف امکان‌پذیر نیست و نیاز به چرخش و تخصیص اعتبار دارد.

مجید سلطانی در پایان گفت : درخواستم از سیاست‌گذاران در وزارت‌خانه‌های مختلف این است که سبد چرخش اقتصاد صنعت فناوری اطلاعات را مشخص کنند تا شرکت‌های دانش‌بنیان و اپراتورها بتوانند نقش خود را ایفا کنند.

اعلایی طباطبایی مدیرعامل شرکت نمایشگاهی ایران به عنوان مجری برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه تلکام گفت: نمایشگاه در مساحتی به ۲۲هزار متر مربع در سالن های ۵،۶,۷,۸,۹,۱۰ و ۱۱ برگزار می‌شود. در این نمایشگاه ۱۵۵ شرکت داخلی و ۶ شرکت خارجی از کشور چین و بیش از ۸۰ نفر از ۳۰ شرکت مختلف به عنوان هیات تجاری از کشورهای روسیه،چین،ترکمنستان سوریه،عراق،ترکیه ،افغانستان ،ازبکستان، و ارمنستان حضور دارند.

این نمایشگاه محلی برای گردهمایی فعالان حوزه مخابرات، ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا