کد خبر: 0608995331
دسته‌بندی نشدهروزنامهفناوری اطلاعات و ارتباطات

مشکلات اینترنت ۲۵ روستا رفع می‌شود

مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات با اعلام رفع شدن مشکل پوشش اینترنت دانش‌آموزان روستای بلوکات، از عزم وزارت ارتباطات برای حل مشکل ۲۵ روستای جدید خبر داد.

مهرداد ترابیان در گفت‌وگو با ایرنا ابتدا درباره مشکلاتی که در روستای بلوکات وجود داشت، صحبت کرد. روستایی که شواهد نشان می‌داد دانش‌آموزانش برای اتصال به اینترنت باید لب جاده بنشینند و کلاس درس را آنجا برگزار کنند.

مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات با تأکید بر اینکه مشکل روستای بلوکات به‌طور کامل برطرف شده است گفت: روستاهایی که هنوز ارتباطات در آنجا برقرار نشده است، دودسته هستند. در برخی از روستاها به دلایل متفاوت، امکاناتی که منجر به اتصال سرویس شود، وجود ندارد. در برخی دیگر، سرویس وجود دارد اما کیفیت سرویس در استفاده از آن موردقبول نیست، در اغلب این روستاها می‌توان با بهینه‌سازی سایت، مشکل را رفع کرد، البته اگر سرقت یا خرابی باتری رخ نداده باشد.

ترابیان بیان کرد: بلافاصله پس انتشار آن توئیت، تعدادی از روستائیان از وزیر ارتباطات درخواست کردند، مشکل روستای آن‌ها را نیز حل کند. تعداد روستاهایی که از این طریق اعلام شد، ۲۵ روستا است که جزئیات آن‌ها را مشخص کرده و برای آغاز فعالیت، آن را به مدیران استانی ارسال کردیم.

همچنین به گفته وی روز گذشته گزارش وضعیت این روستاها و زمانی که برای اتصال آن‌ها نیاز است به وزیر ارتباطات اعلام‌شده که برخی از این روستاها نیاز به احداث سایت دارند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا