کد خبر: 290303163212
اقتصادانرژی

مصرف برق کشور به ۷۲ هزار مگاوات می‌رسد

مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق گفت: ۱۵۰۰ مگاوات افزایش مصرف را نسبت به ابتدای هفته پیش بینی می‌کنیم و برآورد می‌شود عدد ۷۲ هزار مگاوات در نصاب مصرف برق کشور ثبت شود.

جمشیدی مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور در «خبر اقتصاد و بازار» از شبکه خبر گفت: روز گذشته که روز تعطیل بود مصرفی حدود ۶۶ هزار مگاوات داشتیم که در مقایسه با سال قبل افزایش قابل توجهی دارد. از ابتدای هفته با ۶۹ هزار مگاوات مصرف برق روبرو بودیم و روز یکشنبه به بیش از ۷۰ هزار مگاوات رسیدیم.

او افزود: امروز، سه شنبه ۲۹ خرداد هم ۱۵۰۰ مگاوات افزایش مصرف را نسبت به ابتدای هفته پیش بینی می‌کنیم و برآورد می‌شود عددی نزدیک به ۷۲ هزار مگاوات در نصاب مصرف برق کشور ثبت شود.

این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۶۶ هزار مگاوات مصرف داشتیم و افزایش ۶ هزار مگاواتی مصرف معادل بیش از ۹ درصد رشد مصرف برق است. این ۶ هزار مگاوات معادل مصرف دو استان فارس و بوشهر است.

جمشیدی گفت: به همین دلیل از مردم تقاضا داریم که در ساعات اوج مصرف از ساعت ۱۱ تا ۱۷، مدیریت مصرف برق داشته باشند. راه‌های بهینه سازی را در نظر داشته باشند و مشترکانی که از کولر گازی استفاده می‌کنند آن را روی درجه ۲۵ و بالاتر تنظیم کنند. برای کولر‌های آب هم تا جای ممکن روی دور کند استفاده شود.

به گفته جمشیدی بخش صنعت با ۳۶ درصد بیشترین سهم را از مصرف برق کشور دارد و دومین مصرف کننده برق کشور بخش خانگی با سهم ۳۳ درصدی است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا