کد خبر: 261002149246
اخبار شرکت هااقتصادتولید و بازرگانیروزنامهصنعت و معدنفناوری اطلاعات و ارتباطات

معتمد همراه فن آوا، امن‌ترین شرکت برای ثبت، صدور و ارسال صورتحساب به سامانه مودیان

زینب غضنفری

با توجه به تجارت و توان بسیار بالای گروه فن آوا، این شرکت در فراخوان سازمان امور مالیاتی شرکت و موافقت اصولی را برای ثبت، صدور و ارسال صورتحساب به سامانه مودیان دریافت کرد.

این گروه با تاسیس شرکت “معتمد همراه فن‌آوا”، مقدمات تامین زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری، استقرار نیروهای متخصص، طراحی و تولید پلتفرم مورد نیاز را فراهم کرد و توانست در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ مجوز TSP نوع اول را از سازمان امور مالیاتی کشور اخذ کند.

گفتنی است مجوز نوع اول، مجوز فعالیت‌های مرتبط با حوزه صدور، جمع آوری، نگهداری و ارسال صورتحساب الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی و نظارت بر عملکرد مودیان در این حوزه است و شرکت‌های دارنده این مجوز قادر به ارائه این خدمات هستند.

در رابطه با فعالیت های این شرکت و سامانه مودیان گفتگویی با مهندس ابوالفضل اله قلی زاده، مدیر عامل شرکت معتمد همراه فن آوا داشتیم.

مدیرعامل شرکت معتمد همراه فن آوا، درباره قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اظهار کرد: همانطور که مستحضرید از تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۱ طبق قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی در هر صنف و حوزه‌ای که فعالیت می‌کنند، موظف شده اند تمامی صورتحساب‌های خود را به سامانه‌ مؤدیان ارسال کنند.

این قانون در سال ۱۳۹۸ مصوب شد، قرار بود که از سال ۱۴۰۰اجرایی شود اما با تاخیر از ابتدای سال ۱۴۰۲ برای اشخاص حقوقی و از ابتدای دی ماه ۱۴۰۲ برای اشخاص حقیقی اجرایی شد.

وی افزود: قانون سامانه‌ مودیان و پایانه‌های فروشگاهی مزایای بسیار زیادی را برای کشور، دولت وآحاد جامعه دارد، که می توان به شفافیت اقتصادی و عدالت مالیاتی اشاره کرد.

اله قلی زاده ادامه داد: تمامی فعالان اقتصادی و تمامی کسب و کارها مشمول اجرای این قانون هستند، به همین علت فرقی نمی کند که مجموعه ای معاف از مالیات و ارزش افزوده باشد یا حتی یک مکان نظامی یا امنیتی باشد همه بایستی صورتحساب‌های خود را در این سامانه ارسال کنند تا با توجه به قوانینی که وجود دارد تمامی موارد در داخل سازمان تفکیک شده و حق و حقوق هر فعال اقتصادی به طور درست، شفاف و عادلانه ثبت شود.

وی، با معرفی شرکت معتمد همراه فن آوا گفت: ما با بهره مندی از تجارب ملی، زیر ساخت های فنی قوی، از همه مهمتر متخصصان خبره و مشاوران تراز اول به ارائه خدماتی مثل ثبت، صدور، جمع‌آوری، نگهداری و ارسال صورتحساب الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور و نظارت بر عملکرد مودیان در این حوزه می پردازیم و تاکنون سعی کردیم این خدمات را با تکیه بر بروزترین روش‌ها بر بستر فناوری اطلاعات، بهرمندی از تجارب ملی، زیرساخت های فنی قوی ارائه دهیم، تا هم پلتفرم ما برای مؤدیان کارکرد راحت تری داشته باشد و هم بالاترین سطح امنیت را در رابطه با اطلاعات مؤدیان فراهم کنیم.

اله قلی زاده افزود: ما در شرکت معتمد همراه فن آوا، برای آنکه قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان به نحو احسن در کشور اجرا شود خود را ملزم کردیم در کنار همه‌ مودیانی باشیم که اطلاعات کافی ندارند و یا درباره این قانون آگاهی ندارند تا در جریان تمام موارد صورتحساب‌هایشان از ابتدا تا انتها قرار بگیرند.

ما خدماتی اعم از آموزش، مشاوره رایگان و رفع ابهامات را در اختیار مودیان می گذاریم جزو وظایف خودمان می‌دانیم، حتی اگر نخواهند از خدمات شرکت ما استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت معتمد همراه فن آوا، اظهار کرد: ما با داشتن مشاوران تراز اول مالیاتی علاوه بر سامانه مودیان، با راهنمایی و آموزش های رایگان در تمام زمینه ها در کنار مودیان هستیم و راهنمایی‌های لازم را ارائه می دهیم.

اله قلی زاده با تاکید بر طراحی پلتفرم شرکت معتمد همراه فن آوا گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل هرکشوری مباحث اقتصاد کلان است که اشخاص حقیقی، حقوقی، سازمان‌های دولتی، نظامی، غیرنظامی و … را دربرمی گیرد، با ارائه دانش و توانمنـدی هـای فنی در حوزه فناوری، خدمات، پشتیـبانی و بستن قرارداد منع افشای اطلاعات، توانستیم بستری کاملا امن برای مؤدیان فراهم و از تمامی اطلاعات آنها حفاظت و حراست کنیم.

ما در شرکت معتمد همراه فن آوا پنلی برای ارسال صورتحساب ایجاد کردیم، این پنل بسیار منعطف و در عین حال یکی از امن‌ترین بسترهای ارسال اطلاعات به سامانه مودیان است که سازمان امور مالیاتی این ادعای ما را تایید می کند.

مدیرعامل شرکت معتمد همراه فن آوا، با اعلام رضایت مشتریان از خدمات این شرکت گفت: با توجه به بازخوردی که از مودیان و مشتری‌های خودمان داشتیم تا الان رضایت صد درصدی داشته اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آینده سازمان امور مالیاتی بستگی به اجرای درست این قانون دارد و عملکرد و هدف ما به عنوان شرکت معتمد مالیاتی این چنین است که بتوانیم بازوی توانمند سازمان مالیاتی در راستای الکترونیکی شدن امور مالیاتی باشیم و یک نظام الکترونیک و هوشمند مالیاتی را در کشور محیا کنیم. همواره تلاش می کنیم این قانون بدون هیچ مشکلی در کشور اجرا شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا