کد خبر: 21120074147
اقتصادبازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

ممنوعیت دوباره بلوکه کردن بخشی از تسهیلات بانکی

مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی در یکی از شبکه‌های اجتماعی از ممنوعیت دوباره بلوکه کردن بخشی از تسهیلات بانکی از سوی شبکه بانکی خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، مصطفی قمری وفا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: رئیس‌کل بانک مرکزی از چند ماه پیش و حتی در مصاحبه با خبرنگاران تاکید کرد بانک‌ها حق ندارند مبلغی از ‎تسهیلات را بلوکه کنند.

او افزود: هر بانکی که به قوانین ابلاغ‌شده بی‌توجهی کند و آن را رعایت نکند به هیات انتظامی بانک مرکزی معرفی می‌شود و با ‏متخلفان برخورد خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی ادامه‌داد: از همان موقع نیز در جلسات مختلف، اصلاح دستورالعمل‌های مربوط به گذشته آغاز شد و نتیجه نهایی پس از تصویب در جلسه هیات‌عامل بانک مرکزی برای اجرا به بانک‌ها ابلاغ می‌شود.

او تاکید کرد: انتظام‌بخشی و وحدت‌رویه درباره وثایق بانکی، دستور کار جدی بانک مرکزی است.

بانک مرکزی در روز یازدهم تیر سال گذشته در بخشنامه‌ای خطاب به شبکه بانکی با اعلام اینکه بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتریان، در قالب انواع سپرده‌ها ممنوع است، اعلام کرد در صورتی که بانک‌ها قصد دارند معادل بخشی از مبلغ تسهیلات اعطایی را به صورت وثیقه نقدی و در قالب سپرده بپذیرند، باید سود علی الحساب به آن سپرده تعلق بگیرد.

در همین مورد علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در روز ۲۴بهمن در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که بانک‌ها حق ندارند مبلغی از تسهیلات پرداختی را بلوکه کنند.

به گفته او، هر بانکی که به قوانین ابلاغ‌شده بی‌توجهی کند و آن را رعایت نکند به هیات انتظامی بانک مرکزی معرفی و با متخلفان برخورد خواهد شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا