کد خبر: 25070050105
مجلس

موافقت نمایندگان مجلس با اولویت بررسی رتبه‌بندی معلمان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۵ مهرماه) با بررسی اولویت‌دار لایحه‌ رتبه‌بندی معلمان موافقت کردند.

به گزارش مهر،  مجلس شورای اسلامی تقاضای بررسی اولویت‌دار لایحه رتبه‌بندی معلمان در دستور کار قرار گرفت.

در نهایت نمایندگان با ۱۶۸ رأی موافق، ۶۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در جلسه علنی، با بررسی اولویت‌دار لایحه رتبه‌بندی معلمان موافقت کردند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان این هفته در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

امیرآبادی فراهانی: لایحه رتبه بندی معلمان باید در نیمه دوم امسال اجرا شود

احمد امیرآبادی فراهانی به عنوان نماینده متقاضیان بررسی اولویت دار لایحه رتبه بندی معلمان، گفت: همه ما مدیون معلمان هستیم و جا دارد از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر کنم که به خوبی این لایحه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وی یادآور شد: در قانون بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی های لازم برای اجرای لایحه رتبه بندی معلمان انجام شده است و یکی از کارهای خوب مجلس یازدهم اختصاص بودجه برای اجرای رتبه بندی معلمان بود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رتبه بندی معلمان باید از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرایی می شد اما از آنجایی که دولت لایحه آن را دیر به مجلس فرستاد و قانون لازم را در این باره نداشتیم، اجرایی نشد و حتما باید به سرعت این قانون را تصویب کنیم تا در شش ماه دوم امسال اجرایی شود.

نوروزی: باید مطالبات فرهنگیان محقق شود

در ادامه جلسه، رحمت الله نوروزی در موافقت با تقاضای بررسی اولویت دار لایحه رتبه بندی معلمان، گفت: چهار نفر از مخالفان بررسی اولویت دار لایحه رتبه بندی معلمان، نمایندگان تهران هستند که نشان می دهد نمایندگان تهران با جامعه فرهنگیان ارتباط کمی دارند.

البته منظور بنده کل نمایندگان تهران نیست و منظورم افرادی است که مخالف بررسی اولویت دار این لایحه هستند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش سنگ بنای نظام است و برای بنده عجیب است چرا عده ای با تعیین تکلیف لایحه رتبه بندی معلمان مخالفت می کنند، فرهنگیان از ما انتظارات زیادی دارند و باید مطالبات آنها محقق شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا