کد خبر: 22050041917
روزنامهکشاورزی

نایب‌رئیس انجمن مرغداران: ممنوعیت خروج مرغ از استان‌ها تلفات واحدها را سنگین کرده است

نایب‌رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی عنوان کرد که علی‌رغم تراکم مرغ در استان‌های شمالی به دلیل اتخاذ تصمیمات استانی، اجازه خروج نمی‌دهند که همین موضوع منجر به تلفات سنگین در واحدها شده است.

حبیب اسداله‌نژاد در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ نداریم، اظهار کرد: در اوضاع فعلی سوء‌مدیریت در توزیع مرغ در سطح کشور منجر به التهابات قیمت در بازار شده است.

اسداله‌نژاد سوء‌مدیریت را علت اصلی اختلالات بازار مرغ دانست و گفت: هم‌اکنون مرغداران استان‌های شمالی به دلیل تراکم در واحدها، هر کیلو مرغ زنده را ۵۰۰ تومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌کنند که این موضوع در کنار نبود نظارت در توزیع، التهابات قیمت در بازار را به همراه داشته است.

نایب‌رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: اکنون مرغداران هر کیلو مرغ را با نرخ مصوب ۱۷هزار و ۱۰۰تومان عرضه می‌کنند که با وجود این توزیع مرغ بالاتر از نرخ مصوب ۲۴هزار و ۹۰۰تومان گرانفروشی است.

او با اشاره به اینکه فروش مرغ با نرخ ۴۰هزار تومان ارتباطی به مرغدار ندارد، بیان کرد: با توجه به تراکم مرغ در استان‌های شمالی و تلفات سنگین در واحدهای مرغداری، مسئولان هر چه سریع‌تر باید اجازه خروج مرغ را دهند چرا که این موضوع علاوه بر حل بحران مرغداران منجر به تعادل نسبی قیمت در بازار تهران هم می‌شود.

نایب‌رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی، مدیریت در عرضه را راهکار کنترل قیمت در بازار دانست و گفت: تا زمانی که مدیریتی بر بازار صورت نگیرد، اصلاح قیمت تاثیر چندانی بر بازار نخواهد داشت.

او قیمت کنونی هر قطعه جوجه یک‌روزه را ۸هزار تومان  اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون هر قطعه جوجه یک‌روزه ۲برابر نرخ مصوب عرضه می‌شود.

این مقام مسئول قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۲۰هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ گرم را ۳۰هزار تومان اعلام کرد و گفت: علی‌رغم‌ افزایش هزینه‌های تولید، اصلاح قیمت صورت نگرفته است که با وجود این مرغداران کماکان با نرخ ۱۷هزار و ۷۰۰ تومان عرضه می‌کنند که امیدواریم سیاست‌گذاری دولت به‎گونه‌ای باشد که سودجویی در مرغ به حداقل برسد.

اسداله‌نژاد در پایان با اشاره به اینکه مشکلات تامین و توزیع نهاده نسبت به هفته قبل تا حدودی بهبود یافته است، تصریح کرد: مرغداران ۲دوره تولید را بدون سهمیه دولتی سپری کردند که امیدواریم با روی کار آمدن مدیران جدید، چالش فعلی برطرف شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا