کد خبر: 14119914571
روزنامهسلامت و رفاه

نحوه ویزیت بدون دفترچه تأمین اجتماعی اعلام شد

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی درباره نحوه ویزیت بدون دفترچه بیمه‎ شدگان تأمین اجتماعی از اول اسفند در مراکز درمانی توضیح داد.

به گزارش مهر، شهرام غفاری گفت: در سال گذشته فقط ۶۰ میلیون بار مراجعه به شعب و کارگزاری‌های این سازمان بابت امور دفترچه بوده است. این رقم، وسعت مراجعات به واحدهای اجرایی این سازمان را نشان می‌دهد.

غفاری افزود: سازمان تأمین اجتماعی تصمیم گرفت نسخه الکترونیک را اجرا کند و در حال حاضر برای مراجعه در تمامی مراکز درمانی ملکی این سازمان دفترچه درمانی نیاز نیست و فقط با ارائه کد ملی به بیمه شده خدمات درمانی ارائه می‌شود.

وی افزود: ۹۸ درصد نسخ تولید شده در سازمان تأمین اجتماعی الکترونیکی است و توسط پزشکان طرف قرارداد نیز روزانه ۱۵۰ هزار نسخ الکترونیکی صادر می‌شود.

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه از ابتدای اسفند دفترچه درمانی تأمین اجتماعی در شعب و کارگزاری‌های این سازمان صادر نمی‌شود، گفت: از ابتدای اسفند بیمه‎شدگان با کد ملی احراز هویت می‌شوند و خدمات را دریافت می‌کنند. بعد از این تاریخ، در صورتی که دفترچه بیمه‎شده دارای برگ‌های استفاده نشده بود پزشک از آنها برای ویزیت استفاده می‌کند و در صورتی که دفترچه فاقد برگه بود پزشک می‌تواند در سربرگ خود با قید کد ملی بیمه شده را پذیرش کند.

غفاری تصریح کرد: با حذف دفترچه، فرایند درمان هیچ تغییری نمی‌کند. فقط دفترچه کنار گذاشته می‌شود و برای پزشکانی که از نسخه الکترونیک استفاده نمی‌کنند سربرگ آنها جایگزین دفترچه می‌شود. البته به تمامی پزشکان توصیه می‌کنیم به طرح نسخه الکترونیک بپیوندند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا