کد خبر: 220602145454
جهان

نقش هِل در از بین رفتن التهاب و کاهش چربی بدن

الهه حسینی

مصرف هل سبب از بین رفتن التهاب و کاهش چربی بدن می شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی مدیکال اکسپرس، دانشگاه ایالتی تگزاس نتایج پژوهش های جدید خود را درباره هل منتشر کرد. نتایج این تحقیقات نشان دهنده طیف وسیعی از مزایای مصرف هل برای سلامت انسان و بهبود رژیم غذایی است. افزایش اشتها، کاهش چربی های بدن و کاهش التهاب، ازجمله فواید مصرف هل است که سبب می شود این ادویه به یک “اَبَر غذا» تبدیل شود.

پژوهشگر اصلی این تحقیق، دکتر لوئیس سیسنروس-زوالوس استاد باغبانی و علوم غذایی در گروه علوم باغبانی دانشکده کشاورزی و علوم زیستی دانشگاه تگزاس است که به گفته او، هل می تواند یک انتخاب غذایی سالم باشد و مصرف آن می تواند به حفظ وزن عاری از چربی و کاهش چربی کمک کند. نتایج این تحقیق در مجله بین المللی علوم مولکولی به چاپ رسیده است.

به استناد این تحقیق، دانه های هل با تعدیل مدارهای عصبی که لیپولیز بافت چربی و سوخت و ساز اکسیداتیو میتوکندری را در کبد و ماهیچه های اسکلتی تنظیم می کنند، سبب افزایش مصرف انرژی می شوند و توده چربی را کاهش می دهند.

هل یک ادویه پرطرفدار در بسیاری از مناطق جهان است و یافته های این تحقیق جدید محبوبیت آن را افزایش خواهد داد. این ادویه دارای طعم گیاهی گرم و عطری است که ترکیبی از عطر اکالیپتوس، نعناع و فلفل است. هل ادویه ای است که در ایالات متحده کمتر شناخته شده، اما در سایر نقاط جهان بسیار رایج است. به گفته پژوهشگران،‌ این ادویه کوچک می تواند کالری بسوزاند، وزن بدن را حفظ کند و اشتها و میل به مصرف غذا را افزایش دهد.

این تحقیق با استفاده از نمونه های حیوانی زنده و استفاده از مقادیر مختلف دانه هل در یک رژیم غذایی منظم انجام شد. نکته جالب توجه درباره هل این است که باوجود افزایش اشتها ، کالری سوزی دارد و درنتیجه وزن بدن حفظ می شود و توده چربی نیز کاهش می یابد.

هل از نظر اقتصادی برای گواتمالا اهمیت زیادی دارد. گسترش استفاده از آن در ایالات متحده و در سطح جهان می تواند ثبات گردش اقتصادی را برای کشاورزان گواتمالایی به ارمغان بیاورد.

منبع:

https://medicalxpress.com/news/2023-08-cardamom-appetite-fat.html

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا