کد خبر: 24020026354
روزنامهکشاورزی

واردات ۱۰میلیون تخم‌مرغ نطفه‌دار

دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ عنوان کرد که سفارش‌های متعددی اتفاق افتاده و شرکت پشتیبانی امور دام حدود ۱۰میلیون تخم مرغ نطفه‌دار وارد کشور کرده و از این طریق هشت میلیون جوجه به تولید اضافه شده است.

رضا مبصری در گفت‌وگو با میزان، درباره چندنرخی شدن مجدد مرغ و وضع جوجه‌ریزی چنین بیان کرد: اتفاقاتی که سال گذشته افتاد باعث شد که انتظار برای تأمین گوشت مرغ بالا برود و ما با دو مسئله روبه‌رو هستیم مسئله اول مربوط به جوجه است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ گفت: مقدار جوجه نسبت به سال‌های گذشته تغییر چندانی نکرده است؛ حداقل نسبت به سال گذشته هنوز تغییر چندانی ندارد.

او افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که ۱۱۵ الی ۱۲۰میلیون جوجه تولید می‌شود و مقدار تولیدی هم که در کشور وجود دارد به تبع مقدار جوجه تفاوت چندانی با سالیان گذشته نکرده است، اما قیمت‌گذاری این محصول و ارزش اندک آن نسبت به کالا‌های جایگزین باعث شد تقاضا برای آن بالا برود.

مبصری تاکید کرد: ممکن است در ماه‌های آینده با کاهش در تولید جوجه یک‌روزه مواجه شویم و زمانی را لازم داریم اگر بتوانیم طبق مصوباتی که اخیراً اتفاق افتاده است جوجه یک‌روزه را از خارج وارد کنیم تا تولید به سر جای اول خود برگردد.

او همچنین افزود: بنابراین بخشی از کمبود مرغدار‌ی‌ها ممکن است باعث این شود که شاهد چندنرخی شدن دوباره این کالا باشیم و این موضوع برمی‌گردد به اینکه انتظار مصرف و نحوه مدیریت بازار مصرف و تقاضا افزایش پیدا کرده است و در تولید جوجه یک‌روزه به دلایل مختلف اعم از  تحریم‌ها و مدیریتی که باید در مقطعی انجام می‌شد و صورت نگرفته است.

مبصری بیان کرد: وقتی تخم مرغ نطفه‌دار و جوجه‌ریزی یک‌روزه به تکاپو وارد کشور شود هم دیگر اثری از کمبود نیست و همچنین افزایش تقاضا در بازار را جبران می‌کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا