کد خبر: 040603170810
روزنامهعصر انقراض (طنز)

«وار» یا کمک داور ویدیویی وطنی

دکتر حمزه رضایی

نمی دانم ‌چرا ما مردم قدر مسئولان نازنین خودمان را نمی دانیم و برای اختراع و ابتکار آنها اصلاً ارزشی قائل نیستیم.!!

ما عوام ناقص العقل هنری که نداریم فقط بلدیم منفی بافی کنیم و از مدیران و کارشناسان خلّاق خود ایراد بگیریم. و همیشه خدا چوب لای چرخ آنها بگذاریم!

همین موضوع کمک داور ویدیویی فوتبال یا همان “var” را ببینید، تا همین چند ماه پیش در بوق و کرنا دمیده بودند که چرا فوتبال ما از این تکنیک پیشرفته فوتبال بی بهره است و چرا الان که همه کشورهای دنیا از این تکنولوژی مدرن فوتبالی به بهترین وجه استفاده می کنند و کلی مشکلات داوری خود را حل و فصل نموده اند، مسئولان ما به فکر آوردن این دستاورد جدید نیستند و فوتبال ما همچنان درگیر اشتباهات و خطاهای داوری است.

در حال حاضر که به همٌت و سعه صدر مسئولین، این مشکل حل شده است و چشمان همه ما به جمال پر نور همین «وار» کذایی روشن شده است، باز هم عدّه ای هم چنان ایراد می گیرند و نق می زنند که چرا چنان است و چرا بهمان است؟

اخیراً فلان کارشناس گفته است این چه “وار”ی است که با پنج یا شش تا دوربین کار می کند، در حالی که همه جای دنیا “وار” با سی و یا حتّی شصت دوربین کار می کند، تازه این چند دوربین موجود هم متعلق به صدا و سیما و برای فیلم برداری از بازی هاست!

کارشناس دیگری گفته است این که مسئولان بیایند و در ورزشگاه اطاقکی کانکسی بسازند، دو تا تلویزیون هم بگذارند و دو نفر بنشینند و همان صحنه های فیلم برداری شده صدا و سیما را عقب و جلو ببرند که نشد “وار”!

عرض نکردم عیب از خود ماست و نه از مسئولان و مدیران! قلمم بشکند ( قلم پایم را عرض نمی کنم ) اگر ذرّه ای خلاف گفته باشم.

چه بگویم که دل آدم برای این مسئولان بیچاره کباب می شود.

در این اوضاع و احوال گرانی و تورّم و بی پولی با کلی زحمت و مشقت و خون دل خوردن “وار”ی از جایی دست و پا کرده اند، از جیب خودشان و با منّت و قرض و کوله کانکسی ساخته اند و چند تا تلویزیون هم کرایه کرده اند که صرفاً آبروی ما مردم و کشور را پیش جهانیان و فیفا حفظ نمایند و خدای نکرده دشمنان ما داد و هوار راه نیندازند که ما “وار” ندیده هستیم.!!

وقتی هم با پنج، شش تا دوربین انهم دوربین صدا و سیما کارمان راه می افتد، و کل مشکلات داوری و ناداوری مان حل می شود چه نیازی به ولخرجی و اوردن سی تا و نمی دانم شصت تا دوربین است؟

انصاف داشته باشیم و کمی هم عقل نداشته مان را به کار بندازیم. اصل آن چیزی که در کمک داور ویدیویی یا همان “وار” کذایی اهمیّت دارد همان علامت مستطیلی است که داور در فضا نشان می دهد!

به لطف خدا و همّت مسئولان از این بابت که ما هیچ مشکلی نداریم، هم فضا زیاد داریم و هم داوران ما به خوبی از پس این وظیفه سنگین بر آمده اند و حتّی بهتر از داوران خارجی این مستطیل استراتژیک هوایی را در فضا ترسیم می کنند، دیگر چه مرضی داریم که هی به زمین و زمان گیر می دهیم الله اعلم.!!!

خداوند به مسئولین طول عمر با عزّت بدهد که ما هرچه داریم و نداریم از صدقه سر آنهاست.!!والسلام نامه تمام

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا