کد خبر: 10119914101
روزنامهصنعت و معدن

وزیر صمت: انجمن‌ سیمان رانت‌خواران را حذف کند

وزیر صمت از انجمن تولیدکنندگان سیمان خواست تا با وحدت نظر در راستای قیمت ‎گذاری منصفانه، کنترل قیمت‎ ها، نظارت بر بازار و حذف رانت‎خواران با ایجاد مکانیسم لازم، گام بردارد.

به گزارش وزارت صمت، علیرضا رزم‌حسینی در دیدار با تولیدکنندگان و اعضای انجمن سیمان گفت: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه‌های ماموریتی خود مشارکت در تصمیم‎سازی و تصمیم‎گیری با بخش خصوصی، دولت و مجلس شورای اسلامی است.

او تصریح کرد: در همین راستا در هرگونه تصمیم‎ گیری، نمایندگان تشکل‎ ها و انجمن‎ های بخش خصوصی، کمیسیون‌های اقتصادی و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و دولت اعلام نظر و مشارکت خواهند داشت.

با قیمت‌گذاری دستوری مخالف هستم

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اعلام اینکه با هرگونه قیمت‌گذاری دستوری مخالف است، بیان کرد: دولت نیز در این راستا با ما هم‌عقیده است و در تحقق این موضوع کمک می‌کند و انتظار داریم که بخش خصوصی نیز برای این موضوع مهم پای کار بیاید.

رزم حسینی با بیان اینکه وزارت صمت به دنبال حذف واسطه‎ ها و دلالان است، گفت: دلالان و واسطه‎ ها میان تولیدکننده و مصرف‎کننده قرار می‎گیرند و سبب افزایش قیمت‌ کالاهای مهم( مانند سیمان) در بازار می‎ شوند که دستگاه‌های نظارتی در این حوزه باید به کمک تولید بیایند.

او حمایت از تولیدکنندگان را سبب افزایش تولید و صادرات، ارتقای شاخص‎های اشتغال و به دنبال آن افزایش امید و امنیت اجتماعی می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر نقش مهم رسانه‎ ها در کنترل بازار، از آنها خواست که در اوضاع حساس کنونی برای ایجاد آرامش در بازار و حمایت از تولیدکننده و مصرف‎کننده گام بردارند.

او همچنین با تاکید بر اهمیت انجمن‎ها و تشکل‎ها، بیان کرد: خود انجمن تولیدکنندگان با وحدت نظر در هر رشته‎ای( از جمله سیمان) باید در جهت قیمت‎گذاری، کنترل قیمت ‎ها، نظارت بر بازار و حذف رانت‎خواران با ایجاد مکانیسم لازم، حرکت کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه تصریح کرد: معتقدم که به عنوان بخش دولتی باید به دنبال سیاست‎گذاری، تسهیل تولید و جذب سرمایه‎گذار و این‌گونه کارهای حاکمیتی باشیم و دیگر کارها از قبیل قیمت‎گذاری، کنترل و نظارت بر بازار را به همین تشکل‎ها، انجمن‎ها و بخش خصوصی توانمند مانند دیگر کشورهای توسعه یافته واگذار کنیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا