کد خبر: 201002148669
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیکشاورزی

وعده اعلام قیمت گندم در هفته آینده قطعی است

عضو شورای قیمت‌گذاری گفت: بنابر رایزنی‌های صورت گرفته اوایل هفته آینده نرخ گندم به طور رسمی توسط وزیر جهاد ابلاغ می‌شود.

قاسم پیشه ور، عضو شورای قیمت‌گذاری گفت: بر اساس قانون، نرخ خرید تضمینی محصولات توسط شورا قبل از آغاز سال زراعی باید مصوب و حداکثر یک هفته بعد توسط وزیر جهاد به عنوان رئیس شورا ابلاغ شود که متاسفانه این امر محقق نشده است.

به گفته او، علی رغم پیگیری‌های مکرر نمایندگان شورا و مجلس و گذشت بیش از ۱۲۰ روز از آغاز سال زراعی، نرخ خرید تضمینی گندم اعلام نشده است که این موضوع آسیب جدی به بخش تولید می‌زند به طوریکه آسیب حداقلی آن است که کشت قراردادی بدلیل مشخص نبودن نرخ اعلام نشده است.

پیشه ور ادامه داد: بنابر وعده قائم مقام وزیر جهاد مبنی بر اعلام نرخ گندم و رایزنی‌های صورت گرفته این وعده را به کشاورزان می‌دهیم که اوایل هفته آینده نرخ به طور رسمی توسط وزیر جهاد ابلاغ می‌شود که بر این اساس تمام مشکلات کشاورزان مرتفع می‌گردد.

عضو شورای قیمت گذاری درباره اینکه نرخ خرید گندم همان ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود، گفت: احتمال افزایش، کاهش یا اعلام همین قیمت پس از رای اکثریت اعضای شورا وجود دارد چرا که در نهایت باید رقمی اعلام شود که پشتوانه مالی داشته باشد تا همانند امسال مطالبات کشاورزان به جای ۲۴ ساعت پس از تحویل، ۷ ماه طول نکشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا