کد خبر: 15040190236
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

پرداخت ۵۳ میلیارد ریال وام مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی استان سمنان

معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از پرداخت ۵۳ میلیارد و ۶۸۰میلیون ریال تسهیلات کم بهره به هنرمندان صنایع دستی استان از محل تسهیلات مشاغل خانگی خبر داد.

جعفر صفاخواه دیروز در گفت‌وگو با ایرنا ابراز کرد: تسهیلات مشاغل خانگی در بازه زمانی بهمن ۱۴۰۰ تا خرداد امسال به ۱۸۸ هنرمند صنایع دستی استان سمنان پرداخت شده است

او بیان کرد: هنرمندان استان سمنان در ۵۲ رشته صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند که تسهیلات در قالب مشاغل خانگی به هنرمندان در بخش‌های مختلف مانند سفالگری، بافته‌های داری و غیرداری، بافت گلیم و معرق‌کاری پرداخت شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان افزود: تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ نیز هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به هنرمندان صنایع دستی استان سمنان پرداخت شده است و می‌تواند به توسعه کسب‌وکار در این عرصه کمک کند.

صفاخواه یادآور شد: ۳۱ نفر از هنرمندان صنایع دستی استان سمنان با مجموع تسهیلات ۱۳۰ میلیارد ریال به بانک‌های استان معرفی شدند که اکنون هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

او اظهار کرد: بدون شک  فعال شدن بیشتر ظرفیت‌هایی کارگاه‌های صنایع دستی با رونق بخشیدن به تولید، نقش موثری در افزایش اشتغال پایدار استان  سمنان دارد.

 معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان سمنان گفت: با پرداخت تسهیلات، کارگاه‌های صنایع‌دستی در شهرستان‌های استان توسعه و تجهیز می شوند  که این مهم در اشتغالزایی و رونق کسب و کارها و حفظ اصالت هنر در استان موثر است.

گفتنی است، بیش از ۴ هزار هنرمند در ۵۲ رشته صنایع دستی استان سمنان فعالیت دارند. قدیمی ترین آثار صنایع دستی این استان از نوع سفال قدمتی ۶ هزار ساله دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا