کد خبر: 06060198651
اقتصادبورس

پیش بینی بورس فردا؛ سقف و کف شاخص کل به هم نزدیک شد!

بورس روز یکشنبه هم با فشار فروش بالا همراه بود؛ روند شاخص هم وزن و کل در طول روز نشان می دهد که این فشار عرضه در کلیت بازار وجود داشت.

ارزش معاملات نسبت به روز شنبه کاهش پیدا کرد و خروج پول حقیقی هم تشدید شد. نگاهی به متغیرهای مهم تاثیرگذار نشان می‌دهد که بازگشایی بازارهای جهانی و همچنین ارزش‌گذاری بلوکی سایپا شاید بتواند تغییری در روند معاملات روز دوشنبه ایجاد کند.

البته خبرهای برجامی هم که همچنان عامل مهمی است که می تواند ورق بازار را برگرداند. نگاهی به نمودار شاخص کل نیز نشان می دهد که این شاخص در محدوده فشرده ای قرار دارد که طی ۵ هفته گذشته در این محدوده در حال نوسان است و برای خروج از این محدوده به سمت بالا یا پایین فشار تقاضا و عرضه بالایی نیاز دارد.

پیش بینی بورس روز دوشنبه ۷ شهریور

گروه های برجامی و به طور مشخص خودرویی‌ها و بانکی‌ها به نظر نمی رسد شرایط متفاوتی را نستب به دو روز گذشته داشته باشند؛ در حقیقت تردیدهای برجامی آفت جان این نمادها شده است.

اما شاید یک اتفاق بتواند بازار فردا را برای خودرویی‌ها متفاوت کند و آن هم مربوط به قیمت گذاری بلوک سایپا است؛ بر اساس اطلاعیه منتشر شده قیمت پایه هر سهم خساپا ۳۳۴ تومان برآورد شده است؛ این در حالی است قیمت تابلوی روز یکشنبه سایپا حدود ۲۰۸ تومان بود که به معنای اختلاف بیش‌ از ۶۰ درصدی است.

همین موضوع منجر شد بر خلاف سایر نمادهای خودرویی شاهد افزایش تقاضا برای این نماد باشیم.

با این وجود با توجه به جو بازار و به طور مشخص گروه خودرویی،‌ این نماد هم با افزایش عرضه همراه شد. شاید موضوع ارزشگذاری بتواند این نمادها را از شرایط برزخ برجامی نجات دهد.

بازگشایی بازارهای جهانی هم بیم و امیدهایی را به همراه دارد؛ آخرین صحبت‌های رییس فدرال رزرو همچنان نشان می دهد که این بانک در افزایش نرخ بهره برای مبارزه با تورم جدی است؛ موضوعی که با واکنش منفی بازارهای جهانی همراه شد.

اگر در بازگشایی بازارها همچنان نفت برنت بالا صد دلار باقی بماند و اوره به روند صعودی خود ادامه دهد،‌ احتمالا دوباره شاهد افزایش تقاضا در پالایشی ها و اوره سازان باشیم.

اما شاید سایر کامودیتی ها شرایط متفاوتی را نسبت به امروز تجربه نکنند.

خبرهای برجامی هم که دیگر پای ثابت این روزهای بورس شده است؛ فعلاً باید منتظر پاسخ ایران به نامه آمریکا باشیم.

هر خبری از مذاکرات و به ویژه پاسخ ایران به نامه آمریکا می تواند ورق بازی را به طور کلی برگرداند.

نمودار تکنیکالی شاخص کل

اگر به چارت شاخص کل در تایم فریم هفتگی نگاهی بیاندازیم؛ یک محدوده فشرده سنگین را مشاهده می کنیم. در حقیقت شاخص کل در محدوده مقاومتی میانگین متحرک ۲۵ روزه و محدوده حمایتی میانگین متحرک ۵۰ روزه قرار دارد.

در این شرایط محدوده یک میلیون و ۴۶۰ هزار واحدی و یک میلیون و ۴۲۵ هزار واحدی، منطقه فشرده شاخص کل است که طی ۵ هفته گذشته در این محدوده در حال نوسان است.

حرکت به بالا یا پایین از این محدوده نیاز به تقاضا و عرضه بالایی دارد که در شرایط کنونی چنین نیرویی در بازار دیده نمی شود.

بنابراین در شرایط کنونی به نظر می رسد که ادامه روند نوسانی شاخص کل محتمل ترین سناریو پیش رو باشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا