کد خبر: 27010178054
روزنامه

کاهش هزار کیلومتر مربعی وسعت دریاچه ارومیه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان ‌غربی با بیان اینکه وسعت دریاچه ارومیه اکنون به ۲ هزار و ۴۸۹ کیلومتر مربع رسیده است، خاطرنشان کرد که وسعت دریاچه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، هزار و ۱۵ کیلومتر مربع کاهش یافته است.

مجید دستگاهی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اینکه تراز دریاچه ارومیه نیز فروردین امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۶ سانتی‌متر کاهش یافته است، افزود: در هفته جاری، تراز نگین آبی آذربایجان به هزار و ۲۷۰ متر و ۷۷ سانتی‌متر رسید در حالی که طی مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۲۷۱ متر و ۴۳ سانتی‌متر بود.

او تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه را هزار و ۲۷۴ متر و ۱۰ سانتی متر اعلام و اضافه کرد: اکنون ارتفاع این دریاچه نسبت به بیشترین تراز ثبت شده برای آن که در سال ۱۳۷۴ رخ داده بیش از ۷.۷ متر کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان ‌غربی در بیان آمار مربوط به حجم آب دریاچه ارومیه نیز گفت: میزان حجم آب دریاچه ارومیه به ۳.۱۱ میلیارد متر مکعب رسیده که نسبت به سال گذشته حدود ۲.۱۸ میلیارد متر مکعب کاهش دارد.

کاهش بارش ها طی ۲ سال اخیر به ویژه بارش برف در سال گذشته، عاملی بر کاهش تراز دریاچه ارومیه به شمار می‌رود.

دولت سیزدهم تاکید ویژه‌ای به اتمام طرح‌های انتقال آب به دریاچه ارومیه دارد که با اجرای طرح‌های انتقال آب حوضه به حوضه، احتمال افزایش تراز دریاچه در ماه‌های آتی و سال آینده بسیار زیاد است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا