کد خبر: 25050042451
آسیب اجتماعیجامعه و فرهنگروزنامهسلامت و رفاهصفحه یک

کمبود نیروی شدید شرکت‌های امنیتی در فرانسه با اجرای گذرنامه سلامت

ترجمه: محمود نواب مطلق

اجباری شدن داشتن گذرنامه سلامت برای ورود مردم به مراکز عمومی نظیرمؤسسات تجاری، بیمارستانها و رستوران‌ها در فرانسه نیازمند تقویت نیروهای امنیتی برای کنترل آن است؛ این در حالی است که شرکت‌های امنیتی برای جذب نیرو دچار مشکلات زیادی شده‌اند و از اینرو با کمبود نیرو مواجه‌اند.

رالف بونان، مدیر شرکت امنیتی آبسیس سکوریته، متخصص تأمین امنیت مراسم و همایشها در این خصوص می‌گوید: «مشتریان ما در مراکز تجاری تا ۳۰۰ مأمور حفاظت از ما درخواست کرده‌اند. هیچ شرکت امنیتی نمی‌تواند به تنهایی این تعداد نیرو را فراهم کند.

شاید نیاز باشد چند شرکت باهم کمک کنند تا این تعدا نیرو تأمین شود. ما نیز تلاش می کنیم نیروهای بیشتر جذب کنیم.»

به جز مراکز تجاری؛ رستوران‌ها، پارک‌های تفریحی و بیمارستانها نیز نیازمند حضور نیروهای امنیتی برای کنترل گذرنامه سلامت هستند.

ولید نحرا، مدیر شرکت پاریسی تریومف سکوریته که بیش از سه هزار  نیرو در اختیار دارد می گوید: «به دلیل از سرگیری فعالیتها، مشتریان ما تقریبا در همه جا تقاضای تقویت نیروهای امنیتی کرده‌اند و ما هم تمام تلاشمان را برای جلب رضایت آنها می‌کنیم.»

اجباری شدن گذرنامه سلامت

اجباری شدن گذرنامه سلامت از دوشنبه ۹ اوت (۱۸مرداد) و ضرورت کنترل آن درمراکز عمومی به طور ناگهانی تقاضای استفاده از نیروهای امنیتی را افزایش داد.

نیروهای موجود در مراکز عمومی برای کنترل گذرنامه سلامت کفایت نمی‌کند؛ از این رو مجبور می‌شوند به شرکت‌های متخصص حفظ امنیت مراکز متوسل شوند.

آنها در این خصوص نیروهای کارآزموده به‌ویژه برای کنترل کد معروف کیو آر(هولوگرام) دارند.

لوران لوست، مدیر بخش کافه‌رستوران‌های اتحادیه مشاغل و حرف هتلداری، در این مورد می‌گوید: «از ۹ جولای ( ۱۸ تیر) که بازگشایی کافه‌رستوران‌ها آغاز شد و تقاضابرای نیروهای امنیتی افزایش یافت و کمبود آنها کاملا مشهود است.»

کاهش نیروهای امنیتی به دلیل تعطیلی

برای حرفه‌ای که به دلیل همه‌گیری کرونا خسارت هنگفتی متحمل شد، این موقعیت فرصت بسیار مناسبی برای احیا و رونق دوباره محسوب می شود. سدریک پولن، مدیرکل اتحادیه شرکت‌های امنیتی، مهمترین اتحادیه در زمینه امور حفاظتی و امنیتی، در این مورد می‌گوید:«نیروهای بسیار زیادی از این اتحادیه به دلیل همه‌گیری کرونا از کار بیکار شدند.

در فرودگاه‌ها، مراکز تجاری و همایش های گوناگون نیاز به نیروهای امنیتی به دلیل تعطیلی بسیار کاهش یافت.» شرکت‌های کوچک امنیتی که تعدادشان زیاد هم هست حداقل ۱۸ هزار نیرودارند که از این بحران بیشترین خسارت را متحمل شدند.

اگرچه در برخی شاخه‌های دیگر امنیتی مثل حفاظت شبانه از ساختمان‌ها وقفه‌ای ایجاد نشد، ۶۵ درصد این گونه شرکت‌ها در سال ۲۰۲۰(۱۳۹۹) شاهد کاهش به طور متوسط ۱۰ درصدی گردش مالی خود بودند.

منبع: لوموند

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا