کد خبر: 21030186153
روزنامهسلامت و رفاه

کوتاهی بیمه‌ها در پرداخت‌های مالی مراکز چشم پزشکی

به گفته رئیس انجمن چشم پزشکی، ‌اگر تعهدات بیمه‌ها در پرداخت شان طولانی‌تر شود مراکز چشم پزشکی مجبور هستند یا تعدیل نیرو کنند یا خدمات را به صورت آزاد ارائه دهند که این به ضرر مردم خواهد بود.

به گزارش فارس، محمد مهدی صدوقی، پنجمین همایش بهاره چشم پزشکی، خرداد ۱۴۰۱ در تاریخ ۲۵ الی ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، انجمن چشم پزشکی ایران در شهر تهران – مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

محمود جباروند، رئیس انجمن چشم پزشکی ایران بیان کرد: این همایش با همکاری انجمن چشم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی در بهار هر سال برگزار می‌شود و امسال این برنامه و همایش در روزهای ۲۵ تا ۲۷ خرداد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وجود مشکلات در پرداخت از سوی بیمه‌ها، گفت:‌مشکلاتی که جامعه چشم پزشکی اکنون با آن روبرو است و همکاران ما را تحت اذیت قرار داده؛ اول گرانی تجهیزات پزشکی است؛ با توجه به وابستگی جراحی چشم پزشکی و این تجهیزات به وسائل نوین در دنیا و گران شدن سرسام آور این تجهیزات و محدودیت مالی برای جایگزینی، ما را در آینده نزدیک در کیفیت خدمات تشخیصی و درمانی تحت فشار خواهد گذاشت و چاره‌ای نیست که اکنون با وسائل در دست روزگار را بگذرانیم.

وی ادامه داد: هزینه‌هایی که برای مراکز چشم پزشکی در سال جاری به علت افزایش حقوق کارمندان و لوازم مصرفی تحمیل کرده خیلی سنگین شده و برای پرداخت حقوق و تامین وسائل با مشکل مواجه شده‌ایم.

رئیس انجمن چشم پزشکی خاطرنشان کرد: علت عمده این است که تنها رشته‌ای که با بیمه‌های تکمیلی در ارائه خدمات همکاری می‌کنند رشته جراحی چشم است و همکاران ما به دلیل تعد و سوابق در این رشته با بیمه‌ها همکاری کردند.

جباروندافزود:  بیش از ۹۰ درصد مردم از این خدمات چشمی تحت پوشش بیمه‌ها استفاده می‌کنند. بیمه‌ها به ما تحمیل کردند که چهار و ۵ ماه بعد از سال بیمه‌های قبلی را ادامه دهند و  تغییر تعرفه‌ها در این مدت باعث ضرر مراکز چشم باشد و با همان تعرفه سال قبل بوده و این ظلم بزرگی است.

وی تصریح کرد: دومین مساله این است که بیمه‌ها در پرداخت حق العمل مراکز کوتاهی می‌کنند و مشکلات مالی دارند که تامین نمی‌کنند و باید حل شود و اگر نیاز به کمک دولت است انجام شود و اگر نیاز به تغییر سیاست‌های خود است باید بیمه‌ها این سیاست‌ها را متحول کنند.

رئیس انجمن چشم پزشکی ابراز کرد: در حال حاضر بیشترین بیمه تکمیلی که تمام بازنشستگان را تحت پوشش را می‌دهد آتیه‌سازان است و بدهی این بیمه به مراکز بالا رفته و اگر این روش ادامه پیدا کند و تعهدات بیمه‌ها در پرداخت‌شان طولانی‌تر شود مراکز چشم پزشکی مجبور هستند یا تعدیل نیرو کنند یا خدمات را به صورت آزاد ارائه دهند که این به ضرر مردم خواهد بود.

جباروند گفت:امیدواریم مسئولان بیمه‌ها و دولت پشتیبانی کنند تا این مشکل مرتفع شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا