کد خبر: 27080055933
جامعه و فرهنگسلامت و رفاه

یک متخصص بیماریهای عفونی: افرادی که از واکسن می ترسند، چطور از کرونا نمی‌ترسند!

یک متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به ترس برخی افراد از عوارض واکسن کرونا گفت: عجیب است که این افراد چطور از خود کرونا و عوارض و خطرات آن نمی ترسند.

به گزارش ایسنا، دکتر بابک صیاد در جمع خبرنگاران واکسیناسیون را تنها راه موثر پیشگیری از کرونا عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم بیماری را به نحو موثری کنترل کنیم، باید واکسیناسیون در سطح جامعه جدی گرفته شود.

وی با تاکید بر لزوم واکسیناسیون افراد جامعه، افزود: اگر بخواهیم شاهد کنترل موثر کرونا باشیم، حداقل ۸۰ درصد جامعه باید واکسینه شوند.

صیاد تصریح کرد: این به این معنی است که حداقل ۸۰ درصد افراد باید هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده و زمان دو تا سه هفته از آن گذشته باشد.

این متخصص بیماری های عفونی گفت: تا زمانی که به این عدد مطلوب برسیم، همه باید با جدیت رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.

صیاد با اشاره به ترس برخی افراد از عوارض واکسن کرونا گفت: عوارض واکسن زودگذر و قابل اغماض است و عجیب است افرادی که از عوارض واکسن واهمه دارند، چطور از ابتلا به خود بیماری کرونا هراس ندارند.

وی افزود: با ابتلا به بیماری کرونا احتمال بروز عوارض بسیار خطرناکی برای افراد وجود دارد و این احتمال هست که افراد بر اثر این بیماری جان خود را از دست دهند.

این متخصص بیماری های عفونی با تاکید بر لزوم تزریق هرچه سریعتر واکسن کرونا گفت: تاکی باید شاهد از دست دادن عزیزان و گرفتاری و دست و پنجه نرم کردن مردم با عوارض بیماری کرونا باشیم و این درحالی است که با تزریق ساده واکسن به راحتی از این شرایط خارج می شویم.

وی افزود: از همه مردم می خواهیم برای حفظ جان خود و عزیزانشان نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا