کد خبر: 170801107699
انرژیجهانروزنامه

قبوض انرژی اتحادیه اروپا و بریتانیا رکوردشکنی کرد

ترجمه: سلیم حیدری

گزارش ها حاکی از آن است که حمایت های مالی تخصیص یافته توسط دولت ها نتوانسته است از خانواده ها در برابر بحران انرژی محافظت کند.

بلومبرگ روز دوشنبه با استناد به داده‌های شرکت مشاوره انرژی VaasaETT گزارش داد که میانگین قیمت خرده‌فروشی گاز در سراسر اتحادیه اروپا و بریتانیا در ماه اکتبر (مهر)  نسبت به ماه قبل ( زمانی که به ۰.۱۸ یورو در هر کیلووات ساعت رسید) دو برابر شد.

طبق گزارش ها، هزینه برق برای مصرف کنندگان ۶۷ درصد افزایش یافته و به ۰.۳۶ یورو در هر کیلووات ساعت رسیده است.

این افزایش با وجود آخرین تلاش‌های دولت‌های اتحادیه اروپا برای محافظت از خانوارها در برابر افزایش قیمت انرژی با ارائه میلیاردها یارانه رخ داد. رهبران اتحادیه اروپا در سال گذشته بیش از ۵۵۰ میلیارد یورو برای کمک به مشاغل و خانواده ها در مقابله با بحران انرژی متعهد شده اند.

به گفته فیلیپ لوئیس، مدیر اجرایی VaasaETT، اگر کمک مالی نبود، احتمالاً صورت‌حساب‌های خانوار حتی بیشتر می‌شد.

بر اساس گزارش ها، میانگین نرخ واحد برق در ماه اکتبر ۳.۴ درصد افزایش یافته است، در حالی که نرخ گاز ۲.۵ درصد افزایش یافته است. بیشترین افزایش ماهانه در دوبلین ایرلند ثبت شد، جایی که نرخ برق ۴۴ درصد افزایش یافت، در حالی که میانگین قیمت گاز در رم ۹۷ درصد افزایش یافت.

به نقل از رسانه ها، لوئیس گفت: “اگر اساساً ما این بحران را کم و بیش برای یک سال کامل یا بیش از یک سال ادامه دهیم، هزینه این اقدامات برای این دولت ها بسیار زیاد خواهد بود.”

او افزود: «در نهایت مشتریان فراموش می‌کنند که این قیمت‌ها، قیمت‌های واقعی نیستند. آنها این قیمت ها را به عنوان یک هنجار در نظر می‌گیرند و سپس حذف آن‌ها اساساً غیرممکن می‌شود».

اتحادیه اروپا و بریتانیا در بحبوحه تحریم‌های ضد روسیه و سیاست کنار گذاشتن سوخت روسیه با افزایش شدید قیمت انرژی و تورم بی سابقه مواجه هستند. انتظار می‌رود این وضعیت منجر به جیره‌بندی انرژی و کمبود انرژی در سراسر اروپای غربی شود.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا