کد خبر: 180901112001
جهانروزنامه

«برنارد آرنولد» مدیر شرکت«اِل وی اِم اِچ» ثروتمند ترین مرد جهان

براساس رده بندی جدید مجله فوربز «برنارد آرنولد» فرانسوی مدیر شرکت«اِل وی اِم اِچ» به همراه خانواده‌اش با ثروتی معادل۱/۱۸۵ میلیارد دلار ضمن کنار زدن«اِلان ماسک» آمریکایی مالک تسلا، اِسپیس ایکس و توئیتر ثروتمند ترین مرد جهان شد.

روز چهارشنبه۷دسامبر(۱۶آذر) ارزش سهام تسلا در بورس نیویورک کاهش یافت و در نتیجه «برنارد آرنولد» تاجر ۷۳ ساله فرانسوی و خانواده اش در رتبه بندی ثروتمند ترینهای جهان از نظر مجله فوربز پیشتاز شدند.

وی قبلا نیز درماه مه ۲۰۲۱(اردیبهشت ۱۴۰۰) چند ساعتی این رتبه را کسب کرده بود. اما حدود ساعت شش و نیم عصر«اِلان ماسک با ثروت۹/۱۸۴ میلیارد دلاری  از ثروت۷/۱۸۴ میلیارد دلاری او سبقت گرفت.

در آن زمان « گوتام آدانی» هندی رئیس یک گروه معظم تولیدی با ۸/۱۳۴ میلیارد دلار رتبه سوم و «جِف بِزوس» بنیانگذار آمازون با ۳/۱۱۱میلیارد دلار رتبه چهارم را به خود اختصاص دادند.

تا آن زمان «جِ بزوس» همیشه در این میدان حاضر بود اما از ابتدای سال ۲۰۲۲( دی۱۴۰۰) که فدرال رزور نرخ بهره‌بانکی را افزایش داد ارزش سهام شرکتهای فناوری کاهش یافت. درعوض سهام شرکتهای لوکس رشد کرد.

این امر منجر به بالا رفتن ثروت اولین شرکت لوکس درجهان یعنی شرکت «اِل وی اِم اِچ» شد.

نرخ رشد بازار لوکس در سال ۲۰۲۲(۱۴۰۱) ۱۳درصد برآورد شده است. این یعنی رقمی معادل۱.۴۰۰ میلیارد یورو در شرایط ارز ثابت. بازار«اِل وی اِم اِچ» با نشان هایی چون «اویی ووییتون، دیور، سِفورا، بولگاری وتیفانی» دربازه زمانی جولای تا سپتامبر۲۰۲۲ (تیر تا شهریور۱۴۰۱) ۱۹.۷۵۵میلیارد دلارفروش داشت.

این به معنای رشد ۱۹درصدی درمقایسه با بازه زمانی مشابه سال قبل از آن است.

مشتریان در دوره پساکرونا به سطح خرید قبل از کرونای خود در این بازار بازگشتند. بنابراین به این بازار هجوم آوردند. حتی مشتریانی از آمریکا برای خرید این نشانها از اروپا در سطح بالایی دلارهای آمریکایی را به میدان آوردند.

دلاری که ارزش آن به مراتب بالاتر رفته است. در چین نیز گروه «اِل وی اِم اِچ» توانست با کمتر شدن محدودیتهای کرونایی به بازار خود رونق بخشد.

منبع: روزنامه تریبیون

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا