کد خبر: 181001115902
جهانروزنامه

بیشتر خرده فروشان بریتانیا در سال ۲۰۲۳ در خطر سقوط هستند

ترجمه: سلیم حیدری

پیش‌بینی می‌شود که ورشکستگی‌های کسب‌وکار همزمان با افزایش بحران هزینه‌های زندگی افزایش یابد.

بلومبرگ به نقل از کارشناسان شرکت بیمه اعتباری آترادیوس گزارش داد که تشدید بحران هزینه زندگی در بریتانیا احتمالا منجر به ورشکست شدن بیشتر خرده فروشی‌ها در طول سال خواهد شد.

بریتانیا شاهد افزایش فروپاشی خرده‌فروشی‌ها در سال ۲۰۲۲ بوده است، از جمله ورشکستگی‌های برجسته مانند Joules و Made.com.

متخصصان وصول بدهی در Atradius گفته اند که افزایش مطالبات در بین خرده فروشان و شرکت‌های مصرف کننده در سال ۲۰۲۲ ممکن است سیگنالی از عدم اطمینان فزاینده باشد که منجر به راه اندازی مجدد سایر مشاغل یا تجدید ساختارهای گسترده شده است.

ارین بروکس، مدیر عامل و رئیس خرده‌فروشی اروپا در Alvarez & Marsal گفت: “معاملات آینده برای خرید برندهای Joules و Made.com می‌تواند به ادغام بیشتر شرکت‌ها اشاره کند. زیرا شرکت‌های کوچکتر بیشتر تحت فشار افزایش هزینه‌ها قرار می‌گیرند.”

او به خبرگزاری PA گفت: «خرده‌فروشان و برندهایی وجود دارند که با ترازنامه‌های مالی بسیار ضعیف‌ از همه‌گیری خارج شده‌اند و اکنون تحت تأثیر احساسات کمتر مصرف‌کننده، در کنار اختلال در عرضه و تورم هزینه، قرار گرفته‌اند.

به گفته بروکس، “اینها هنوز چیزی برای ارائه دارند، بنابراین برخی از گروه های بزرگتر و قوی تر قطعا فرصت هایی را در اطراف خود خواهند دید.”

او پیشنهاد کرد: “این امر احتمالاً مستلزم انتخاب کسب‌وکارها در معاملات نجات یا حتی فرصت‌هایی است، از خرده‌فروشان یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری دیگر، برای خرید شرکت‌ها با قیمتی که احساس می‌کنند با توجه به میزان کاهش سهام، قیمت پایینی است.”

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که طی سال گذشته، غول‌های خرده‌فروشی آنلاین Boohoo و Asos هر دو شاهد سقوط بیش از ۷۰ درصدی سهام خود در بحبوحه کاهش تقاضا در پی بازگشایی فروشگاه‌ها و فشار بر بودجه بوده‌اند.

بروکس توضیح داد که کریسمس می تواند برای بسیاری از خرده فروشان ارزشمند باشد زیرا آنها در آستانه آغاز چالش برانگیز بالقوه سال ۲۰۲۳ هستند، زمانی که انتظار می رود تایید شود که رکود ادامه دار باشد.

“این کریسمس بسیار حیاتی است زیرا بسیاری از مشاغل خرده‌فروشی در طول سال سرکوب شده‌اند. اگر کریسمس خوبی داشته باشند، آنگاه پایه محکمی به آنها می دهد.

اما اگر برخی از خرده فروشان تحت فشار، تجارت ضعیف تر از حد انتظار را گزارش کنند، ممکن است گزینه های بعدی خود را در نظر بگیرند.”

به گفته آترادیوس، فشار بر بخش خرده فروشی منجر به جهش ۷۱ درصدی مطالبات پرداختی در مقایسه با سال ۲۰۲۱ شده است که در بخش ساخت و ساز بدتر بود.

تعدادی از خرده فروشان، از جمله THG، AO World و Asos، گزارش شده است که پوشش بیمه اعتباری خود را در طول سال به دلیل نگرانی سرمایه گذاران، به ویژه در بخش خرده فروشی آنلاین، کاهش داده اند.

جیمز برگس، رئیس بخش بازرگانی Atradius انگلستان هشدار داد: “ما به نظارت تا پس از کریسمس ادامه خواهیم داد، اما با توجه به چندین شکست بزرگ در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، انتظار داریم روند منفی تا سال ۲۰۲۳ ادامه یابد.”

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا