کد خبر: 301001117390
جهانروزنامه

تقاضای میلیونرها برای پرداخت بیشتر مالیات در اجلاس داووس

حدود ۲۰۰ میلیونر از ۱۳ کشورجهان طی یک نامه سرگشاده به اجلاس داووس خواستار پرداخت بیشتر مالیات شدند.

سازمان بزرگ مردم نهاد«آکسفام» که این نامه را به نحو گسترده‌ای دراجلاس داووس منتشر کرده از دولتها خواسته است تا مالیات ثروتمندان را افزایش دهد. هدف اصلی این سازمان مردم نهاد آنست تا ثروتمندان بیشتر مالیات بپردازند.

تعداد زیادی از چهره‌های مشهور از جمله هنرپیشگان و سینماگران جزو امضاء کنندگان این نامه سرگشاده بودند. به‌اعتقاد آنها دراین نامه: «هزینه اقدام کمتر از هزینه بی اقدامیست. دیگر وقت عمل کردن است.

تاریخ پنج دهه گذشته حکایت از رشد روزافزون ثروتمندان دارد. در دوسال بحران کرونا ۱۰ نفر از ثروتمندین افراد جهان ثروت خود را دوبرابر کردند درحالیکه ثروت ۹۹درصد از افراد جامعه کاهش یافت.»

موضوع وضع مالیات بر ثروتمندان درشرایط حاد اقتصادی کنونی دریک اجلاس مهم اقتصاد جهانی همچون داووس از موضوعات بسیار برجسته است.

امضاء کنندگان این نامه سرگشاده به عنوان تعدادی از ثروتمندان جهان دربخش دیگری از این نامه نوشته اند: «شما به عنوان نمایندگان ما باید برما مالیات وضع کنید. همین الآن باید شروع کنید.»

وزیر اقتصاد فرانسه «برونو لومِر» دریک واکنش آمیخته به طنز به این نامه اظهارداشت: «شما بیایید فرانسه ما می‌دانیم چگونه از شما مالیات بگیریم. خزانه‌داری فرانسه چکهای پرداختیتان را از همه شما می‌پذیرد.» دو تن از امضاء کنندگان سرشناس فرانسوی این نامه از این موضوع ابراز خرسندی کرده‌اند.

البته این اقدام تازگی ندارد. دراجلاس سال گذشته داووس نیز نظیر این نامه منتشر شده بود. عنوان این نامه اینچنین بود: «ما به مالیات اعتقاد داریم» این‌عنوان با توجه به شعار ملی آمریکا که بر اسکناسهایش نقش بسته با عنوان «ما به خدا توکل داریم» انتخاب شد.

اما باید دید آیا فراخوان امسال داووس پاسخی خواهد داشت، آنهم در اجلاسی که شعار آن «همکاری در جهان ازهم پاشیده» عنوان شده است.

منبع: فیگارو

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا