کد خبر: 221101120381
جهانروزنامه

تحریم ۷ هَکِر روسی بوسیله آمریکا و انگلیس

آمریکا و انگلیس پنجشنبه ۹ فوریه (۲۰بهمن) تحریم‌هایی را بر ضد هَکِرهای مستقر در روسیه از گروه «تریکبوت» اعلام کردند.

این تحریمها درپاسخ به حملات سایبری این گروه چند روزقبل از سالگرد آغاز درگیری روسیه و اوکراین اعلام شدند. انگلیس مدعیست گروه هَکِر«تریکبوت» روسی مبلغ ۲۷میلیون پوند انگلیس (۵/۳۰ میلیون یورو) رااز ۱۴۹ قربانی خود ربوده‌است.

وزیرخزانه‌داری آمریکا نیز دراین خصوص اعلام کرد: «این اولین سری از این نوع تحریمها برضد گروههای هَکِر روسیست. آمریکا با مشارکت انگلیس این تحریم ها را آغاز کرده زیرا همکاری های بین‌المللی برا ی مبارزه با هَکِرهای روسی امری ضروریست.

مطالب پیشنهادی

براین اساس تمامی اموال آنها در آمریکا توقیف ویا تحت‌نظر مراجع قانونی قرار خواهدگرفت.» این تحریمها چندان الزام آورنبوده و صرفاً نمادین هستند زیرا عوامل آن در روسیه مستقرند.

اطلاعیه وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز دراین خصوص درآستانه سالروز آغاز درگیری روسیه و اوکراین منتشرشد.

بر اساس این اطلاعیه مؤسسه «مبارزه با جرایم» انگلیس مبالغ هَک‌شده از ۱۴۹ قربانی بیشترمربوط به بیمارستانها،‌مدارس، شرکتهای تجاری و مقامات محلی بوده‌است. البته تأثیرروحی این عملیات از مبالغ هَک شده بسیار بیشتر بوده‌است.

براساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا دراوج بحران کرونا عملیات هَک گروه«تریکبوت» نیز شامل بیمارستانها و مراکز درمانی می‌شد. آنها با حمله به سه مرکز درمانی درایالت «مینه‌سوتا» با طراحی باج‌افزاری شبکه‌های رایانه‌ای و تلفنی آنها را مختل کرده و آمبولانس های آنها را ربودند.

اعضای این گروه از کارآمد بودن این باج‌افزار بسیار خرسندبودند زیرا خیلی سریع توانستند باجهای مورد نظرشان را دریافت کنند.

اینگونه سرقتها و جرمهای مجازی به ویژه انواع هدایت‌شده از خارج از جمله روسیه به‌دلیل آنکه آنچنان که باید مجازات نشده‌اند بیش‌ازپیش روند فزاینده‌ای داشته‌اند. بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا روسیه را «بهشت سارقان و جرم های مجازی نامیده است.

در این کشور گروه هایی نظیر«بریکبوت» آزادنه به عملیات سرقت های مجازی برضد آمریکا، انگلیس و هم‌پیمانان آنان می‌پردازند.»

منبع: روزنامه تریبیون

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا