کد خبر: 010302128019
روزنامهعصر انقراض (طنز)

مسئولان بی‌ ادعای صادق

واکنش آموزش و پرورش به انتشار سؤالات امتحان نهایی در فضای مجازی: «ما هیچ‌وقت ادعا نکردیم انتشار سؤالات را به صفر می‌رسانیم.»

راضیه حسینی

اصلاً دولت و مسئولان هیچ‌وقت در هیچ زمینه‌ای ادعا نمی‌کنند. این ما مردم هستیم که دچار توهم شده‌ایم. فکر می‌کنیم مقام‌های مسئول حتماً باید در برخی زمینه‌ها ادعا کنند تا مفید و کارآمد به نظر برسند. در حالی‌که گاهی اوج کارآمدی در بیکاری است.

دوست داشتید از صبح تا شب در اخبار انواع ادعاها را بشنوید؟ مثلاً ساخت مسکن ارزان، پایین آمدن نرخ تورم، گران نشدن مرغ و گوشت، بهبود معیشت و…

اما مسئولان ما هیچ‌وقت چنین وعده‌هایی ندادند. شما فقط یک ادعا به ما نشان بدهید. اگر مسئولی نتواند کاری انجام دهد با صداقت اعلام می‌کند. مثل همین انتشار سؤالات امتحان نهایی در فضای مجازی. یا اعلام ناتوانی در ساخت مسکن.

این رفتارها شایسته‌ی تقدیر است و جا دارد در مراسمی، از دولت‌مردان تشکری ویژه به عمل آید. هر کسی نمی‌تواند این‌ قدرت را داشته باشد که اعلام کند، من مسئول هستم ولی ادعایی در زمینه‌ی انجام مسئولیتم ندارم.

بعضی‌ها جسارت گفتن چنین حرفی را ندارند و احساس می‌کنند چون به مقامی رسیده‌اند باید حتماً کاری انجام دهند. لطفاً خودتان را اذیت نکنید و راحت باشید. اصلاً لازم نیست دغدغه‌ی انجام مسئولیت داشته باشید. ما کاملاً درک‌تان می‌کنیم.

درست است که اگر در هر جایی جز ایران بودید با برخورد ناعادلانه‌ای مواجه می‌شدید. احتمال داشت برکنارتان ‌کنند، که کاری بسیار ناجوانمردانه بود. شاید مورد توبیخ قرار می‌گرفتید، که آن هم دور از انصاف بود؛ ولی نگران نباشید.

شما در محدوده‌ی امن قرار دارید. جایی که حتی نیاز به عذرخواهی هم وجود ندارد. می‌توانید با  سری برافراشته اعلام کنید «اصلاً چه کسی گفته ما وظیفه‌ای داریم؟ چرا مردم خودشان کاری نمی‌کنند؟»

دقیقاً مشکل جوامع غربی همین توجه نکردن به اخلاق درست است. متأسفانه آنها هیچ اهمیتی به صداقت و رو راستی نمی‌دهند و فقط به فکر اجرای مسئولیت هستند.

کاش کمی بی‌ادعایی را از مسئولان ما یاد بگیرند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا