کد خبر: 170502134849
ادب و هنرجامعه و فرهنگروزنامهعصر انقراض (طنز)

دنیا چقدر گرد است

افشاگری یک مسئول شبکه فروغی علیه مجری محبوب جبلی: «برنامه‌ات فقط پنج درصد مخاطب دارد.»

راضیه حسینی

محمدرضا نجارزاده، مدیر گروه اجتماعی شبکه ۳ در متنی تند خطاب به محمدرضا شهبازی، مجری صدا و سیما که از احتمال استفاده‌ تلویزیون از رشیدپور و گلزار انتقاد کرده بود نوشت: «امروز نظرسنجی برنامه‌ فاخرت اومد، مخاطب پنج درصد.»

کاری با گل به خودی‌های مسئولان صدا و سیما نداریم. اصلاً هم نمی‌خواهیم بگوییم دیدید وقتی برنامه‌های درست و حسابی را حذف کنید مجبور می‌شوید آنتن را به افرادی بسپارید که خودتان هم تحمل‌شان را ندارید.

واقعاً ناراحت می‌شویم اگر فکر کنید  بیت «چو بیشه تهی ماند از نره شیر / شغالان درآیند آن‌جا دلیر» به ذهن‌مان رسیده باشد. اصلاً شما راجع به ما چه فکری کرده‌اید؟ درست است که معمولاً سعی می‌کنید راجع به ما هر طور دوست دارید فکر کنید و گاهی هم اصلاً فکری نکنید، ولی ما راجع به شما اصلاً فکرهای بدی نمی‌کنیم. حتی  با جامعه‌ آماری‌تان هم کاری نداریم و نمی‌خواهیم بدانیم چند نفر در نظر سنجی شرکت کرده‌اند و از آن تعداد، پنج درصد مخاطب این برنامه بوده‌اند. مطمئن باشید قصد نداریم بگوییم مردم مدتی است برنامه‌های صدا و سیما را نگاه نمی‌کنند تا بدانند از کدام برنامه حرف می‌زنید و احتمالاً بسیاری می‌گویند «حالا این شهبازی کی هست؟»

فقط خواستیم بگوییم یادتان می‌آید یک روزی برنامه‌ای در شبکه‌ی سه روی آنتن می‌رفت که مخاطب نود و چند درصدی داشت؟ که بهترین برنامه از دید مردم بود، که بهترین مجری از دید مردم را داشت؟ ولی یک روز تصمیم گرفتید کنارش بگذارید، حتی اجازه‌ی پخش آخرین برنامه، برای خداحافظی با مردم، را هم به عادل فردوسی‌پور ندادید.

خواستیم از همین جا مراتب تشکر خودمان را اعلام کنیم. اگر مسئولان صدا و سیما چنین تصمیماتی نمی‌گرفتند و برنامه‌های گذشته کماکان در حال پخش بودند، چطور می‌توانستیم روزی به اعتراف جذاب شما برسیم؟ اصلاً امکان نداشت برنامه‌ی فاخری مثل «سید خندان» با اجرای جناب آقای شهبازی،  روی آنتن برود.

برنامه‌ای که از نظر عوامل آن، مخاطبان طوری از خنده روده بر می‌شوند که با اورژانس به مراکز درمانی برده می‌شوند و فقط پنج درصد باقیمانده که سالم ماندند می‌توانند در نظرسنجی شرکت کنند و در لیست مخاطبان قرار بگیرند.

ما هم با آقای شهبازی موافقیم و به هیچ وجه دوست نداریم امثال آقای رشیدپور دوباره وارد صدا وسیما شوند. لطفاً کاری کنید جناب آقای شهبازی در شبکه‌های دیگر هم برنامه داشته باشند.

درست است که خطر پارگی عصب‌های مغزی از شدت خنده، تهدیدمان می‌کند، ولی ارزشش را دارد. می‌ارزد که بفهمیم دنیا چقدر گرد است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا