کد خبر: 280502135787
اخبار شرکت هاروزنامهفناوری اطلاعات و ارتباطات

همراه اول قدرت نفوذ خود را بیشتر کرد

زینب غضنفری

بر اساس آخرین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مربوط به گزارش شاخص‌های آماری بخش ICT در سه ماهه بهار ۱۴۰۲ که به تازگی منتشر شده، رشد سهم بازار همراه اول در صنعت ارتباطات همراه کشور کاملا مشهود است؛ در تایید این ادعا همین بس که این اپراتور با فعالسازی ۷۸.۴ میلیون سیمکارت، رتبه نخست این بخش را به نام خود ثبت کرد.

نکته قابل توجه در جدیدترین فصلنامه آماری منتشر شده از سوی این سازمان، افزایش ۳.۶ درصدی ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور طی یک سال اخیر است و آمارها نشان می دهند که تاکنون بالغ بر ۱۴۷ میلیون سیمکارت در کشور فعال شده و ضریب نفوذ تلفن ‌همراه از ۱۷۳ درصد گذشت.

تلاش شرکت‌های حاضر در یک صنعت همواره افزایش سهم بازار بوده تا به بازیگر اصلی آن صنعت تبدیل شوند و از همین رو، شاخص «سهم بازار» در رتبه‌بندی‌های داخلی و جهانی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

بر مبنای گزارش اخیر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از ۱۴۷ میلیون سیمکارت فعال در کشور، همچنان همراه اول بیشترین سهم را دارد و صدرنشین است و با رشد نسبت به فصل زمستان ۱۴۰۱، با سهم ۵۳ درصدی از بازار سیمکارت‌های فعال در بهار ۱۴۰۲، بیش از از نیمی از بازار را در اختیار خود گرفته است.

مقدار این شاخص تا پایان سه ماهه انتهایی سال ۱۴۰۱ (فصل زمستان) برای همراه اول ۵۲.۸ درصد بود و برآیند آمارها حاکی از رشد سهم بازار همراه اول به میزان ۰.۲ درصد طی فصل بهار ۱۴۰۲ دارد.

یکی از مواردی که به دغدغه مهم مشترکین تلفن همراه تبدیل شده، پوشش شبکه و یا به قولی آنتن‌دهی و در دسترس بودن خدمات اپراتورها است. این مورد از اهمیت زیادی برخوردار است و یکی از مقوله‌های مهم در رشد و توسعه شبکه ارتباطات همراه محسوب می شود و نقش حیاتی در جذب و حفظ مشترکین دارد.

بررسی گستردگی شبکه ارتباطی نشان می دهد که در این زمینه نیز همراه اول با پوشش جمعیتی ۴۴ هزار و ۹۱۸ روستا بر سکوی اول قرار گرفته است. به عبارتی، نزدیک به ۷۰ درصد پوشش ارتباطات روستایی در کشور توسط همراه اول انجام شده است که ۸۱ درصد پوشش جمعیتی را با تکنولوژی ۴G که بالاترین سطح تکنولوژی تجاری در دسترس در کشور به شمار می رود، فراهم آورده است.

در واقع، این آمارها نشان می‌دهند که این شرکت‌ حتی در خصوص موضوع پوشش شبکه و مناطق جغرافیایی کشور و کیفیت سرویس‌دهی و ارائه خدمات، به مراتب زیرساخت‌های بیشتری و بهتری دارد و توسعه کامل‌تری انجام داده است.

البته در میان، همچنان در اندیشه توسعه زیرساخت‌های خود به منظور ارائه خدمات‌دهی بهتر به مردم است و آمار و ارقام منتشر شده نیز بیانگر این است که شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) سال ۱۴۰۲ را پرقدرت آغاز کرده و نشانه‌های رشد در پارامترهای مختلف کاملا مشهود است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا