کد خبر: 220702140365
روزنامهعصر انقراض (طنز)

ایمنی در سفر را با تخمه شور تجربه کنید

راضیه حسینی

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: «امسال با هدف کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های برون‌ شهری این استان که اغلب به دلیل خواب‌آلودگی رخ می‌دهد، دو تن تخمه شور در میان رانندگان این مسیرها توزیع شد.»

احتمالاً پس از این اقدام شایسته‌ی تقدیر، آمار تصادفات جاده‌ای یزد به طرز چشم‌گیری پایین خواهد آمد. شاید فقط چند مورد وجود داشته باشد که آن هم به لیل امتناع راننده از خوردن تخمه بوده است. این راه حل باید به سرعت برای تمامی رانندگان برون شهری اجرا شود. میتوانید عنوان تابلوهای کنار جاده‌ای را از «کمربند ایمنی را ببندید» به «تخمه شور بخورید» تغییر دهید.

باید منتظر آمار خیره‌کننده‌ی کاهش تصادفات در کل کشور باشیم. تخمه‌ی شور حتی می‌تواند ناجی خودروسازان هم باشد و دیگر کسی انگشت اتهام به سمت‌شان نبرد.

همگی به زودی متوجه خواهند شد که تنها و یگانه دلیل تصادفات جاده‌ای نبودن تخمه‌ی شور بوده، نه ایربگ و سیستم ایمنی خودرو. به لطف تخمه همگی متوجه خواهیم شد که چه قضاوت اشتباهی کردیم و اصلاً مشکل از خودروها نبوده است. شاید حتی بعد از خوردن تخمه یک‌هو ببینیم خودروهای‌مان تغییر شکل داده‌اند و مثلاً دویست و شش به لندکروز تبدیل شده است، و همان‌طور در حال تخمه خوردن مراتب عذرخواهی‌مان را از جناب میرسلیم ابراز کنیم. حتماً ایشان پیش از ما از تخمه‌ی شور استفاده کرده بودند و به همین دلیل زوایای تازه‌ای را کشف کردند که ما از دیدن آنها عاجز بودیم.

رانندگان گرامی، لطفاً از این به بعد پیش از سفر، چند کیلو تخمه‌ی حتماً شور، تهیه کنید و در طول سفر بی‌وقفه میل نمایید. توجه کنید حتی برای یک لحظه هم از شکستن تخمه دست نکشید که خطر، در کمین است و ممکن است در همان یک آن خواب‌تان ببرد و تصادف اتفاق بیفتد. توصیه میکنیم برای خودروهایی مثل پراید یک تخمه‌شکن زاپاس هم همراه خود داشته باشید تا درصد ایمنی خودرو بالاتر برود.

بعید نیست به زودی خودروسازان برتر جهان برای کشف حقیقت کاهش تصادفات جاده‌ای ایران محققانی را به کشور ما روانه کنند.

برای آنها هم حتماً تخمه‌ی شور کنار بگذارید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا