کد خبر: 180103155326
اقتصادبازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانیروزنامهصنعت و معدن

« عصراقتصاد» گزارش می دهد؛ خارجی بودن دلیل بر کیفیت نیست

خارجی بودن قطعات، دلیلی بر با کیفیت بودن آن‌ها نیست و زمانی‌که کالای بی‌کیفیت و تقلبی وارد کشور شود، جمع کردن آن در سطح توزیع بسیار سخت خواهد بود، با اینکه تحریم‌ها دست بسیاری از تولیدکنندگان را در واردات ماشین‌آلات روز دنیا بسته است، اما طی سال‌های اخیر در زمینه تولید کالاهای فوق ایمنی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ و حتی آن‌ها را صادر شده است.

گروه صنعت،معدن و تجارت- وجود کالای تقلبی در بازار خودرو اتفاقاً در کالاها و لوازم پرمصرفی همچون فیلتر و روغن خودرو نمود بیشتری دارد. متاسفانه در شرایطی که که توان مالی مردم برای خرید کالاهای باکیفیت کم می‌شود، خود به ‌خود تقاضا به سمت خرید کالاهای ارزان‌تر کشیده می‌شود؛ بر همین اساس می‌توان گفت یکی از عوامل وجود جنس‌های تقلبی در بازار، گرانی و پایین بودن قدرت خرید مردم است.

سید احمد حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تقلب‌ در بازار خدمات پس از فروش خودرو و وجود قطعات و لوازم یدکی (علی‌الخصوص در حوزه انواع روغن موتور و فیلترها) اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نظارت بر کیفیت و اصالت کالاها در مبادی ورودی کشور، بر عهده گمرک (تحت نظارت وزارت اقتصاد) قرار دارد؛ اما متاسفانه گاها نظارت کافی و لازم در مبادی ورودی صورت نمی‌پذیرد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران خاطرنشان کرد: قطعات یدکی و لوازم جانبی خودرو با توجه به حجم و وزن آن‌ها و تعرفه‌های گمرکی، مستثنی از تعرفه‌های جدید هستند که بدون دلیل و عامل منطقی، به صورت قابل توجه تعرفه آن‌ها افزایش پیدا کرده‌ است؛ بنابراین قاچاق آن‌ها به داخل کشور اساسا مقرون به صرفه نیست و صرف‌نظر از اینکه خود کالا هم در معرض خطر است، هزینه‌های بیشتری هم دربر دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا