کد خبر: 13040189805
راه و مسکنروزنامه

لغو صدها پرواز در آمریکا در تعطیلات آخر هفته

بسیاری از شرکت های هواپیمایی آمریکا که در دوران کرونا به طور متوسط ۱۵درصد از نیروی کار خود را ازدست داده‌اند با روند افزاینده مسافران به ویژه در تعطیلات آخر هفته و جشن ملی در این کشور با مشکلات فراوانی مواجه شده‌اند.

در یک نیمروز ۶۰۰ پرواز لغو شدند و ۲۲۰۰ پرواز نیز با تأخیر انجام شدند. این بخش واقعا با بحران روبه‌روست و از دست مقامات دولتی آمریکا نیز در این خصوص کاری برنمی‌آید.

روز شنبه ۲جولای(۱۱تیر) صدها پرواز به دلیل کمبود نیروی انسانی شرکتهای هواپیمایی لغو شدند. بدین ترتیب فرصت سفر در تعطیلات آخر هفته هزاران خانواده آمریکایی که مصادف با جشن ملی آنها نیز شده بود از بین رفت.

روز جمعه ۱ جولای(۱۱تیر) نیز همین حدود پرواز از تعداد ۳۰۶۰ پروازدر جهان لغو شد. ۸۰۰۰ پرواز نیز با تأخیر انجام شد. مشکلات پدیدآمده در این خصوص ناشی از کمبود ۱۵درصدی نیروی انسانی در مقایسه با دوران قبل از کرونا و هجوم مسافران است.

تعدادی از خلبانان شرکتهای هواپیمایی آمریکا نیز در اعتراض به پرداخت کم دستمزد و افزایش شدید تعداد پروازهایشان دست به اعتصاب زدند. آنان از افزایش تعداد پروازها به رغم کمبود نیروی انسانی به شدت ناراضی هستند. این خلبانان می‌گویند هدف ما متوقف کردن روند مسافرتهای مردم نیست اما امنیت جان مسافران نیز باید بیشتر لحاظ شود.

وزیر حمل و نقل آمریکا به مسافران پروازهای لغو شده اطمینان داد وجوه پرداختی بلیطهای آنان مسترد خواهد شد.

مدیران شرکت های هواپیمایی نیز وعده داده‌اند با به کارگیری نیروی انسانی مورد نیاز از یکسو و کاهش تعداد مسافران در یک هواپیما از سوی دیگر برای بهبود شرایط موجود تلاش کنند.

علاوه بر آمریکا شرکتهایی هواپیمایی کانادا نیز پیش‌بینی می‌کنند به همین دلایل ۱۵ درصد پروازهایشان در ماه‌های جولای و اوت (تیرو مرداد) لغو شوند.

منبع: روزنامه پاریزین

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا