کد خبر: 13040189835
روزنامهعصر انقراض (طنز)

این خانه مجهز به شرخر است (طنز)

ده تا بیست میلیون برای تخلیه تضمینی خانه/ شرخرها بلای جان مستاجرها

راضیه حسینی

علی- م که صاحب یک بنگاه معاملات ملکی است می‌گوید: «این افراد با گرفتن بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان پول از صاحبخانه ضمانت می‌دهند که مستاجر بین یک هفته تا ۱۰ روز حتما خانه را تخلیه می‌کند.»

احتمالاً بعد از مدتی در قراردادهای خانه‌ها بندی اضافه خواهد شد که نوشته: «این خانه مجهز به شرخر است. لطفاً در موعد مقرر خالی کنید.»

مستأجرها هم از همان اول دست و دل‌شان می‌لرزد که مبادا صاحب‌خانه هر وقت دلش خواست اسباب واثاثیه‌شان را بریزد وسط کوچه.

شرخرها آفرهای ویژه برای صاحب‌خانه‌ها می‌گذارند. مثلاً به ازای هر سه تا مستأجر بیرون کردن، یکی را رایگان انجام می‌دهند.

یا یک مستأجر به همراه نصف اسباب اثاثیه مستأجر بعدی به صورت اشانتیون. احتمالاً در همان روز اول ورود، مستأجر کلید خانه را از شرخر می‌گیرد و سرآخر هم به او تحویل می‌دهد.

اما راه حل:

تنها راه نجات مستأجرها این است که خودشان به شغل شریف شرخری روی بیاورند. این‌طور که پیداست هم درآمد خوبی دارد، هم کم پیش می‌آید از خانه بیرون‌شان کنند. اصلاً از قدیم هم گفته‌اند شرخر که به شرخر بزنه، شاه‌شرخره.

 نیاز نیست کار خاصی انجام بدهید. فقط کمی هیکل گنده کنید. روی صدای‌تان کار کنید. چند تا فحش سنگین یاد بگیرید. ادوات ویژه را هم همراه داشته باشید. از پنجه بوکس تا قمه و…

در اولین بند قرار داد هم بنویسید: «این مستأجر خودش شرخر است و دنبال شر می‌گردد.» این‌طوری می‌توانید با خیال راحت هرچقدر خواستید بمانید.

روزگار ادب آداب دارد تمام شده. اتفاقاً مثل این‌که بی‌ادبی آداب دارد. خودتان را برای خبرهای دیگر آماده کنید. بعید نیست پروژه بعدی استخدام قاتل بالفطره از جانب صاحب‌خانه باشد. می‌توانید قاتل بودن را هم یاد بگیرید.

البته لازم نیست خیلی هم نگران باشید. مسئولان همه چیز را تحت کنترل دارند. سریع دستور می‌دهند که صاحب‌خانه‌ها هیچ مستأجری را بیرون نکنند. اجاره‌ها گران نشوند.

 و به سرعت همه چیز درست می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا