دلار: 264,900 تومان
یورو: 295,750 تومان
پوند انگلیس: 353,920 تومان
درهم امارات: 72,462 تومان
یوان چین: 39,700 تومان
دینار بحرین: 703,910 تومان
دینار کویت: 853,330 تومان
ریال عربستان: 70,599 تومان
دینار عراق: 174.4 تومان
لیر ترکیه: 5,300 تومان
ین ژاپن: 167,346 تومان
طلا 18 عیار: 25,299,000 تومان
انس طلا: 1,078,331,079 تومان
مثقال طلا: 110,102,000 تومان
طلا 24 عیار: 33,889,200 تومان
طلا دست دوم: 25,078,241 تومان
نقره 925: 432,423 تومان
سکه گرمی: 37,000,000 تومان
نیم سکه: 135,530,000 تومان
ربع سکه: 71,730,000 تومان
سکه بهار آزادی تک فروشی: 249,030,000 تومان
آلومینیوم: 589,850,000 تومان
مس: 2,562,998,360 تومان
سرب: 354,094,240 تومان
نیکل: 3,177,694,440 تومان
قلع: 13,122,975,625 تومان
روی: 660,773,000 تومان
گاز طبیعی: 506,892.1 تومان
بنزین: 557,189.7 تومان
نفت خام: 24,060,867 تومان
گازوییل: 387,840,089.9 تومان
نفت اپک: 24,058,217.9 تومان
دلار: 264,900 تومان
یورو: 295,750 تومان
پوند انگلیس: 353,920 تومان
درهم امارات: 72,462 تومان
یوان چین: 39,700 تومان
دینار بحرین: 703,910 تومان
دینار کویت: 853,330 تومان
ریال عربستان: 70,599 تومان
دینار عراق: 174.4 تومان
لیر ترکیه: 5,300 تومان
ین ژاپن: 167,346 تومان
طلا 18 عیار: 25,299,000 تومان
انس طلا: 1,078,331,079 تومان
مثقال طلا: 110,102,000 تومان
طلا 24 عیار: 33,889,200 تومان
طلا دست دوم: 25,078,241 تومان
نقره 925: 432,423 تومان
سکه گرمی: 37,000,000 تومان
نیم سکه: 135,530,000 تومان
ربع سکه: 71,730,000 تومان
سکه بهار آزادی تک فروشی: 249,030,000 تومان
آلومینیوم: 589,850,000 تومان
مس: 2,562,998,360 تومان
سرب: 354,094,240 تومان
نیکل: 3,177,694,440 تومان
قلع: 13,122,975,625 تومان
روی: 660,773,000 تومان
گاز طبیعی: 506,892.1 تومان
بنزین: 557,189.7 تومان
نفت خام: 24,060,867 تومان
گازوییل: 387,840,089.9 تومان
نفت اپک: 24,058,217.9 تومان
  کد خبر: 211001116387
اقتصاد

چه افرادی از مالیات معاف شدند؟ / نرخ مالیات بر درآمد اعلام شد

در لایحه بودجه سال آینده، معافیت مالیاتی حقوق تا هفت میلیون تومان (درآمد سالانه ۸۴ میلیون تومان) تعیین شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، براساس بند «و» تبصره ۱۲ حقوق و دستمزد لایحه بودجه سال آینده، در سال ۱۴۰۲ سقف معافیت مالیاتی و نرخ مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی که تحت عناوینی از قبیل حقوق و مزایا (به استثنای عیدی)، مقرری یا مزد، حق شغل، حق شاغل، فوق‌العاده‌ها، اضافه کار، حق‌الزحمه، حق مشاوره، حق حضور در جلسات، پاداش، حق‌التدریس، حق‌التحقیق، حق پژوهش و کارانه اعم از مستمر یا غیرمستمر که به صورت نقدی و غیرنقدی از یک یا چند منبع در بخش دولتی یا غیر دولتی تحصیل می‌کند که از کارفرمای اصلی یا غیر اصلی به شرح زیر است:

۱_ سقف مالیاتی سالانه موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۱۴۰۲ معادل ۸۴ میلیون تومان تعیین شده است.

همچنین نرخ مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی به شرح زیر است:

۱_ نسبت به مازاد ۸۴ میلیون تومان تا ۱۶۸ میلیون تومان، ۱۰ درصد

۲_ نسبت به مازاد ۱۶۸ میلیون تومان تا ۲۷۶ میلیون تومان، ۱۵ درصد

۳_ نسبت به مازاد ۲۷۶ میلیون تومان تا ۴۸۰ میلیون تومان، ۲۰ درصد

۴_ نسبت به مازاد ۴۸۰ میلیون تومان به بالا ۳۰ درصد

موارد استثنا در مالیات پلکانی به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و با تصویب شورای حقوق و دستمزد تعیین می‌شود.

همچنین براساس بند «ز» این تبصره میزان معافیت مالیات سالانه مستغلات اشخاص فاقد درآمد موضوعات ماده ۵۷ قانون مالیات‌های مستقیم و مالیات بر درآمد مشاغل موضوع ماده ۱۰۱ قانون مالیات‌های مستقیم سالانه ۴۷۵ میلیون تومان تعیین شده است.

عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا