کد خبر: 1905991818
روزنامهسلامت و رفاهعدالت و رفاه اجتماعی

آخرین آمار مبتلایان کرونا در جهان (جدول)

طبق آخرین آمار جهانی تاکنون ۱۹ میلیون و ۸۰۶ هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند؛ کشور آمریکا با ۵ میلیون و ۱۴۹ هزار مبتلا و ۱۶۵ هزار کشته در رده نخست کشورهای جهان قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی “worldometer” تا صبح امروز، ۱۹ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۸۳۰ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۷۲۹ هزار و ۵۹۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۲ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۲۴۴ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست بدهند.
کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۵۴ هزار و ۱۹۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۵ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۷۲۳ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۱۶۵ هزار و ۷۰ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.
کشور برزیل بعد از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۴۶ هزار و ۳۰۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳میلیون و ۱۳ هزار و ۳۶۹ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۱۰۰ هزار و ۵۴۳ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.
کشور هند به‌‌‌عنوان سومین کشور جهان، با افزایش ۶۴ هزار و ۳۹۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۱۰ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۴۳ هزار و ۴۵۳ هندی جان خود را از دست داده‌اند.
کشورهای روسیه، آفریقای جنوبی، مکزیک، پرو و کلمبیا نیز به‌ترتیب با ۸۸۲ هزار و ۳۴۷، ۵۵۳ هزار و ۱۸۸، ۴۷۵ هزار و ۹۰۲، ۴۷۱ هزار و ۱۲ و ۳۷۶ هزار و ۸۷۰ مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.
همچنین کشورهای شیلی با ۳۷۱ هزار و ۲۳ و اسپانیا با ۳۶۱ هزار و ۴۴۲ مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.
از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، برزیل و هند به‌‌ترتیب با ۲میلیون و ۶۳۸ هزار و ۴۷۰، ۲میلیون و ۹۴ هزار و ۲۹۳ و یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۸۸۴ بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.
جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا