کد خبر: 051101118382
روزنامهعدالت و رفاه اجتماعی

احتمال تغییر در استانداردهای شاخص آلودگی هوا برای جلوگیری از تعطیلی مدارس

وزیر کشور از طرح پیشنهادی در دولت از سوی سازمان محیط زیست برای تغییر در استانداردهای شاخص آلودگی هوا خبر داد تا لازم نباشد در این شرایط مدارس تعطیل شود.

احمد وحیدی در حاشیه نشست استانداران درباره تعطیلی مدارس به جهت آلودگی هوا، اظهار کرد: تعطیلی مدارس به خاطر رفع آلودگی نیست، بلکه بخاطر سلامتی فرزندان‌مان است. مصوبه‌ای وجود دارد که در آن مشخص کرده در چه شاخصی از آلودگی، مدارس باید تعطیل باشند. گروه‌های اضطراری استان‌ها براساس همین مصوبه ناچارند تصمیم به تعطیلی بگیرند.

وی اضافه کرد: در هرحال این موضوع موجب شد تا با کمک سازمان محیط زیست پیشنهاد جدیدی را برای دولت تعیین کنیم تا این استانداردها را کمی تغییر دهیم تا لازم نباشد در این شرایط مدارس مان را تعطیل کنیم.

پیشنهاد نوری به دولت برای تعلیق ملاک شاخص‌های کیفیت هوا

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در همایش بانوی فرزانه (گرامیداشت روز زن و مادر) نیز به تعطیلی‌های مدارس در هفته‌های گذشته اشاره کرد و گفت: اگر شاخص‌های جهانی کیفیت هوا را ببینید، در کشورهای دیگر شاخص کمتر از ۳۰۰ باشد تعطیل نمی‌کنند، اما شاخص برای تعطیلی مدارس را برای ما روی ۱۵۰ بستند و تعطیلی‌ها طوری بود که شبیه دوره کرونا شدیم. درحالی که شاخص‌های آلایندگی ما زیر ۲۰۰ هستند.

نوری افزود: یا اینکه هوا بارانی می‌شود، برفی می‌شود، تعطیل می‌کنند. نظام برای آموزش و پرورش روزانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند.

فارغ از بحث هزینه و مهمتر از آن، ارزش افزوده کار معلمان و دانش‌آموزان ما بیش از اینهاست. جامعه ما باید در آموزش و پرورش موثرقرار بگیرد.

وی با بیان اینکه البته اگر جایی جان بچه‌ها به خطر بیفتد ما خودمان پیش قدم می‌شویم، اما نباید طوری باشد که در جو القائات رسانه‌ای خارجی عمل کنیم گفت: ما خیلی وقتها این بحث را داریم و رئیس جمهوری هم در دوران کرونا و هم این روزها به این موضوع توجه داشتند و قرار است در جلسه آتی هیات دولت پیشنهاد دهیم این شاخص‌های مرتبط با کیفیت را به تعلیق در بیاورند و تنها اگر جایی خطرآفرین است، مناطق محدود با رعایت ضوابط و مقررات آموزش را در قالب دیگری تداوم ببخشند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در چرخش تحولی جدید و ارتباط با مجموعه زنان و دختران، جای خانواده خالی نباشد و ائتلافی با امور زنان و انجمن اولیا و مربیان باید با جامعه وجود داشته‌باشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا