کد خبر: 2209998425
سیاست

اعتراض دفاتر منطقه آذربایجان جامعه اسلامی دانشجویان به اظهارنظر اخیر اردوغان

دفاتر منطقه آذربایجان جامعه اسلامی دانشجویان طی بیانیه‌ای به اظهارنظر اخیر رئیس جمهور ترکیه در مورد جدایی بخش آذری زبان ایران از کشورمان اعتراض کردند.

به گزارش ایلنا، دفاتر منطقه آذربایجان جامعه اسلامی دانشجویان طی بیانیه‌ای به اظهارنظر اخیر رئیس جمهور ترکیه در مورد جدایی بخش آذری زبان ایران از کشورمان اعتراض کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

آذربایجان سر ایران است “مقام معظم رهبری مدظله العالی”

نام آذربایجان در تاریخ ایران همواره با دلیری و شجاعت و میهن پرستی گره خورده است.

از ستارخان‌های مشروطیت، از شیخ محمد خیابانی، از باکری های دفاع مقدس تا جوانی‌های مدافع حرم، همه و همه پای دین و وطن و امت جانفشانی ها کرده اند.

این دلیری ها، نه محدود به زمان،که عمری به بلندای تاریخ این مرز و بوم دارد و خواهد داشت.

این روزها که رئیس جمهور ترکیه در شادی آزادسازی مناطق اشغالی قره باغ در آذربایجان شعر “آراز”می خواند، در این خصوص می باید چند نکته را متذکر شد:

– خطاب به دولت ترکیه و اردوغان که خود را نسبت به آذربایجان ایران صاحب نظر می داند و به خود جرات رویاپردازی داده است، می گوییم که؛ آذربایجان سر ایرانی است که در کودتای سال ۲۰۱۶به آن پناه آوردید.

– اگر قرار باشد سرزمینی برگردد، برگشت مناطق جداشده قفقاز به ایران است، نه چیز دیگر، که ریشه اینجاست و شاخه آنجا.

– آزادی قره باغ به بهای خون های ریخته شده شهیدان این منطقه است که با نوای لبیک یا حسین (ع) رفتند و با نوای الله اکبر مادران تشییع شدند. اگر خود را دلسوز کشور جمهوری آذربایجان می دانید، پای رژیم صهیونیستی را از آن قطع کنید.

و اما خطاب به دستگاه دیپلماسی کشورمان و در راس آن وزارت امورخارجه؛ در دستگاه دیپلماسی ما چه می گذرد که شخصی چون اردوغان جرات برای ابراز چنین موضوعاتی پیدا می کند؟!

دیپلماسی ترازجمهوری اسلامی ایران باید فعالانه قدرت نظام را در چهارگوشه جهان به نمایش گذارد، نه که آن را صرف واکنش به کنش طرف مقابل نماید.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های: تبریز، آزاد اسلامی تبریز، بناب- شهید مدنی مراغه- محقق اردبیلی- علوم پزشکی اردبیل- آزاداسلامی اردبیل- ارومیه- زنجان

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا